گلایه چندباره رئیس شورا از مازوت‌سوزی در اصفهان/ این وضعیت جای تاسف دارد!

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نیروگاه با چهار مشعل و هر کدام در هر ساعت ۴۰ هزار لیتر مازوت می‌سوزاند و ضایعات آن در هوا گسترده می‌شود که جای تأسف دارد. تنها راه این است که نهضتی را برای انتقال این صنایع آغاز کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نورصالحی امروز _یکشنبه یازدهم دی_ در نطق پیش از دستور هفتادمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک آغاز سال نو میلادی اظهار کرد: امیدواریم سال جدید میلادی، به دور از ظلم و ستم، نابرابری و بی‌عدالتی و سراسر خیر و برکت برای مردم جهان باشد.

وی با گرامیداشت ۹ دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت تصریح کرد: در این روز مردم به صورت خودجوش با هدف حمایت از ولایت و دوری جستن از دشمن، برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی رقم زدند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت روز جهانی مقاومت و یاد سردار شهید سلیمانی گفت: حاج قاسم سلیمانی اثبات کرد در هر عصری می‌توان با اولیا خدا هم‌کلام شد و جلوه‌هایی از اخلاص، ایمان و خدمت به خلق را رقم زد.

وی افزود: مردم در زمان حیات و هنگام شهادت سردار سلیمانی، بزرگی او را قدر شناختند، بنابراین امیدواریم همواره راه او را شناخته شود، الگوگیری کنیم و جا پای او بگذاریم.

نورصالحی تصریح کرد: در شرایطی هستیم که باید امیدآفرینی کنیم، اما نمی‌توان فراموش کرد که به هر دلیلی، از قبل انقلاب تا کنون صنایع آلاینده در مجاورت شهر اصفهان جای گرفته‌اند. این صنایع در موقعیت غیرکارشناسی در نظر اقلیمی قرار دارند که به علت جهت وزش باد آلایندگی آن‌ها وارد شهر می‌شود.

وی ادامه داد: چند ماه پیش در شورای عالی ترافیک کشور، نماینده سازمان محیط زیست گزارش داد که بیش از ۶۷ درصد آلودگی شهر اصفهان مربوط به این صنایع است؛ این آلودگی انواع عوارض و بیماری‌ها را به دنبال دارد به طوری که روز به روز شاهد ابتلای اطرافیان خود به بیماری‌ها هستیم.

نیروگاه هر ساعت ۴۰ هزار لیتر مازوت می‌سوزاند

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: نیروگاه با چهار مشعل و هر کدام در هر ساعت ۴۰ هزار لیتر مازوت می‌سوزاند و ضایعات آن در هوا گسترده می‌شود که جای تأسف دارد. تنها راه این است که نهضتی را برای انتقال این صنایع آغاز کنیم.

نورصالحی با بیان اینکه بخشی از این صنایع خصوصی یا از طریق بورس واگذار شده است، افزود: در گذشته قانون‌هایی برای انتقال پادگان‌ها و زندان‌ها داشتیم و در حال حاضر به طور جد پیگیر می‌شویم که این صنایع از شعاع اطراف اصفهان خارج شود، ضمن اینکه این صنایع مکلف هستند با فیلترگذاری و تصفیه، اجازه انتشار آلودگی را ندهند اما علاوه بر انجام این اقدامات، با همکاری مردم، دستگاه‌های دولتی و مجموعه‌های قضائی، انتقال این صنایع را پیگیری می‌کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: ممکن است انتقال صنایع زمان ببرد، به عنوان مثال ۱۰ سال یا کمتر و بیشتر طول بکشد اما این صنایع از انتقال ضرر نمی‌کنند.

وی گفت: بیش از ۵۰۰ هکتار زمین در بهترین نقطه ورودی شهر اصفهان به عنوان اراضی با ارزش، در اختیار این صنایع است، لذا پیشنهاد این است این صنایع اعم از عمومی، خصوصی و واگذار شده به عموم مردم در بورس، با مالکیت خود آن صنایع، به سمت شهرک علمی و تحقیقاتی که شامل صنایع پاک، غیر آلاینده و بدون نیاز به آب است، برود.

نورصالحی افزود: در این راستا در محل جدید استقرار صنایع، زمین‌ها ارزش افزوده پیدا می‌کند، اشتغال دو چندان ایجاد می‌شود و دستگاه‌های دولتی که متولی تعیین کاربری هستند در خصوص آزادسازی زمین‌های این صنایع پس از خروج همراهی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه در شورا نیز سعی می‌کنیم نهاد یا تشکیلاتی که وابستگی دولتی نداشته باشد با مشارکت مردم، نخبگان و دغدغه‌مندان پایه‌گذاری کنیم، بنابراین امیدواریم از امسال انتقال این صنایع کلید بخورد، اظهار کرد: ممکن است این اتفاق در دوره ما رخ ندهد، اما امیدواریم روزی شاهد انتقال این صنایع باشیم.

کد خبر 630489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.