اصلاح لایحه موافقتنامه بین ایران و یونسکو

نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تامین نظر شورای نگهبان قانون اساسی، لایحه موافقت‌نامه بین جمهوری اسلامی ایران و سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد(یونسکو) را اصلاح کردند.

به گزارش ایمنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز _یکشنبه، یازدهم دی‌ماه_ در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد لایحه موافقت‌نامه بین جمهوری اسلامی ایران و سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) در خصوص تأسیس مرکز منطقه‌ای آموزشی و پژوهشی مدیریت خطرپذیری و تاب‌آوری زلزله برای غرب و مرکز آسیا در پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله تهران، به عنوان مرکز گروه (۲) تحت حمایت یونسکو با تمرکز بر مدیریت و کاهش خطرپذیری بلایا جهت تأمین نظر شورای نگهبان قانون اساسی، این لایحه را اصلاح کردند.

متن اصلاحی مصوب مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

«ماده‌واحده- موافقت‌نامه بین جمهوری اسلامی ایران و سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) در خصوص تأسیس مرکز منطقه‌ای آموزشی و پژوهشی مدیریت خطرپذیری و تاب‌آوری زلزله برای غرب و مرکز آسیا در پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله تهران، به‌عنوان مرکز گروه (۲) تحت حمایت یونسکو با تمرکز بر مدیریت و کاهش خطرپذیری بلایا مشتمل بر یک مقدمه و هفده ماده به‌شرح پیوست تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده می‌شود.

تبصره ۱- رعایت اصول هفتادوهفتم (۷۷)، یکصدوبیست‌وپنجم (۱۲۵) و یکصدوسی‌ونهم (۱۳۹) قانون اساسی در اجرای این قانون، الزامی است.

تبصره ۲- برای تصدی سمت‌های مذکور در اجزای (ب)، (پ) و (ث) بند (۱) ماده (۶) موافقت‌نامه، دارا بودن شروط «وثاقت» و «امانت» الزامی است.»

کد خبر 630485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.