انتخابات فدراسیون اسکواش همچنان در وضعیتی نامشخص

انتخابات فدراسیون اسکواش با توجه به شرایط تأیید صلاحیت کاندیداهایش، همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و مشخص نیست انتخابات با چند نامزد برگزار خواهد شد.

به گزارش ایمنا، چهاردهم آذرماه قرار بود با برگزاری انتخابات فدراسیون اسکواش، طلسم انتخابات فدراسیون‌های ورزشی بعد از نیم‌سال شکسته شود، اما اتفاقات درون مجمع پس از برگزاری، منجر شد تا مجمع انتخاباتی اسکواش لغو شود.

ماجرا از جایی شروع شد که پس از برگزاری رسمی مجمع انتخاباتی به یکی از کاندیدای حاضر در مجمع اعلام کردند که صلاحیت وی تأیید نشده است و باید مجمع را ترک کند. این اتفاق که کمی وزارت ورزش را به حاشیه برد، چراکه اگر صلاحیت کاندیدا تأیید نمی‌شد برای او کارت حضور در مجمع صادر نمی‌شد.

پس از این اتفاق امیر عزیزی‌پور کاندیدایی بود که مجمع را ترک کرد و بعد از این موضوع ۲۱ نفر از اعضای مجمع جلسه را ترک کردند تا مجمع انتخاباتی از رسمیت بیفتد و در نهایت انتخابات این فدراسیون لغو شود.

حالا طبق اعلام جدید دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی، فردا دوازدهم دی‌ماه، انتخابات فدراسیون اسکواش برگزار خواهد شد تا این فدراسیون رئیس خود را بشناسد.

ابهامی که در انتخابات فدراسیون اسکواش وجود دارد این است که هنوز به طور دقیق مشخص نیست انتخابات با دو کاندیدا برگزار می‌شود؟ سه نفر یا چهار نفر؟ مبهم‌تر اینکه افرادی در انتظار تأیید صلاحیت قرار دارند که پیش از این رد صلاحیت شده بودند!

انتخابات چهاردهم آذرماه فدراسیون اسکواش در حالی لغو شد که ۲۰ نفر برای حضور در آن نام‌نویسی کرده بودند، اما از میان آن‌ها تنها پرونده امیر عزیزی‌پور، محمد آران، بابک فقیر، پیروز هاشمی، بهرام آقاخانی و احمد نامنی پس از تأیید در کمیسیون تطبیق در اختیار مراجع ذی‌صلاح قرار گرفت.

این مراجع اما رأی به حضور امیر عزیزی‌پور، بابک فقیر و پیروز هاشمی در مجمع انتخاباتی دادند که در روز چهاردهم آذرماه در مجمع انتخاباتی فدراسیون اعلام کردند عزیزی‌پور رد صلاحیت شده است؛ این موضوع جنجال به پا کرد و مجمع را لغو کرد.

برای حضور در مجمع انتخاباتی دوازدهم دی‌ماه، مانند مجمع قبل بابک فقیر و پیروز هاشمی دو کاندیدایی هستند که بدون مشکل با در دست داشتن تأیید صلاحیت خود مانعی برای حضور خود نمی‌بینند. در عین حال دو کاندیدای دیگر هم در انتظار دریافت مجوز برای ورود به این انتخابات هستند؛ امیر عزیزی‌پور که در روز مجمع قبل رد صلاحیتش اعلام شد و محمد آران که اصلاً نامش در فهرست کاندیداهای تأیید صلاحیت شده آن انتخابات نبود.

حال باید منتظر ماند و دید انتخابات فدراسیون اسکواش چگونه برگزار خواهد شد. آیا رد صلاحیت شدگان در دقیقه ۹۰ تأیید صلاحیت خواهند شد؟ آیا اعضای مجمع به حد نصاب برگزاری انتخابات خواهد رسید یا خیر؟

منبع: فارس

کد خبر 630484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.