توسعه زیرساخت‌های فیبر نوری در دستور کار است

شهردار کوهدشت گفت: شهرداری با هدف ایجاد شبکه و توسعه زیرساخت فیبر نوری، افزایش کیفیت و سرعت اینترنت و تدوین چشم‌انداز دستیابی به شهر هوشمند تفاهم‌نامه همکاری با شرکت مخابرات امضا کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد سلطانی در دیدار با مدیر مخابرات منطقه لرستان خواستار همکاری مخابرات جهت ایجاد شبکه فیبر نوری به منظور نصب دوربین‌های نظارتی و اجرای پروژه FTTH در شهر کوهدشت شد و اظهار کرد: با هدف ایجاد شبکه و توسعه زیرساخت فیبر نوری، تفاهم‌نامه همکاری در این خصوص امضا شد.

وی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های مخابراتی لازمه تحقق شهر هوشمند است، افزود: توسعه فناوری اطلاعات، سرویس‌ها و خدمات مبتنی بر آن بدون تأمین زیرساخت‌های مخابراتی لازم امکان‌پذیر نیست.

نبی‌الله شمسی‌فر، مدیر مخابرات منطقه لرستان نیز توسعه زیرساخت‌های مخابراتی را شرط تحقق شهر هوشمند دانست و خاطرنشان کرد: توسعه فناوری اطلاعات، سرویس‌ها و خدمات مبتنی بر آن منوط به همکاری بیش از پیش مدیریت شهری از جمله شورای اسلامی شهر و شهرداری‌ها است.

وی از آمادگی اداره مخابرات جهت ارائه خدمات از جمله راه‌اندازی دوربین‌های نظارتی شهری، اتصال ساختمان‌های اداری شهرداری به شبکه فیبر نوری، واگذاری سرویس اینترنت مخابرات به کارکنان با شرایط ویژه و فعال‌سازی سیم‌کارت سازمانی جهت مدیران و کارکنان شهرداری خبر داد.

به گزارش ایمنا، در پایان مقرر شد پس از تأیید تفاهم‌نامه از طریق شورای اسلامی شهر و معرفی نقاط هدف توسط اداره مخابرات به شهرداری، در اسرع وقت نسبت به آغاز عملیات اجرایی اقدام شود.

کد خبر 630456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.