اروپا با خودروهای بنزینی خداحافظی می‌کند؟

یک دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی گفت: اتحادیه اروپا تلاش می‌کند تا سال ۲۰۴۰ خودروهای سوختی فعلی را کنار بزند و فعالیت‌ها را به سمتی سوق دهد که تمام مردم از اتومبیل‌های الکتریکی یا هیبریدی استفاده کنند.

ساسان صفریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به شرایط فعلی انرژی در جهان و آینده پیش‌روی صنعت خودروسازی، اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی می‌توان گفت که به مرور زمان تکنولوژی به سمتی پیش می‌رود که خودروهای بنزینی و گازوئیلی دیگر مورد استفاده بشر قرار نگیرد.

وی افزود: قطعاً در آینده و با پیشرفت تکنولوژی خودروهای هیبریدی و الکتریکی جایگزین اتومبیل‌های فعلی خواهد شد؛ البته اتحادیه اروپا برای جایگزینی خودروهای هیبریدی برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده است.

این دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی ادامه داد: درواقع اتحادیه اروپا تلاش می‌کند تا سال ۲۰۴۰ خودروهای سوختی فعلی را کنار بزند و فعالیت‌ها را به‌سمتی سوق دهد که تمام مردم از اتومبیل‌های الکتریکی یا هیبریدی استفاده کنند.

وی تاکید کرد: با وجود برنامه‌ریزی اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۴۰ خودروهای سوختی کنار می‌رود؛ قطعاً این روند در کشورهای جهان سوم با سرعت کم‌تری پیش خواهد رفت.

صفریان در رابطه با تأثیر گسترش استفاده از خودروهای برقی بر مسائل زیست‌محیطی گفت: در ابتدا خودروهای برقی-بنزینی مورد توجه عموم گرفته بود و به مرور زمان با پیشرفت تکنولوژی تولید خودروهای برقی نیز گسترش یافت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این روند قطعاً در آینده بخش اعظمی از خودروهای جهان الکتریکی خواهند شد و به موجب این مسئله، دیگر با معضلات زیست‌محیطی کنونی مواجه نخواهیم شد.

این دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی در رابطه با ویژگی خودروهای الکتریکی، گفت: این نوع از اتومبیل‌ها برای استفاده عموم مردم بسیار مناسب بوده، همچنین شتاب و شارژدهی آن‌ها نیز مطلوب است.

وی اشاره کرد: علاوه بر ویژگی‌های فنی، مردم می‌توانند به راحتی بدون اینکه زیانی به محیط‌زیست و طبیعت اطراف خود وارد کنند از خودروهای الکتریکی استفاده کنند.

صفریان تاکید کرد: قطعاً طی چند سال آینده خودروهای الکتریکی جایگزین سایر انواع اتومبیل‌هایی می‌شود که امروزه مورد استفاده بشر قرار گرفته است.

کد خبر 630398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    0 0
    ۲۰۳۰ ماشین بنزینی جدید داخل اروپا فروش نمیره !! نفت و دارند حذف می‌کنند اگر خدا بخوات!! هیدروژن و....هم بیاد ، سوخت هواپیما و...ام حذف میشه !! یک پنجم این مقدار جواب کشوراشون و میده و کلا میتونند از آمریکا ، کانادا و...نفت مورد نیازشون و تامین کنند! پروژه بعدی جایگزینی هیدروژن سبز بجای گازه....