تحویل ۱۰۵ واگن قطار شهری ساخت شرکت واگن‌سازی تهران

شرکت واگن‌سازی تهران در نشست مشترک وزیر کشور با معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور و شهردار تهران، موظف شد هرچه سریع‌تر برای ساخت و تحویل ۱۰۵ واگن قطار شهری اقدام کند.

به گزارش ایمنا، احمد وحیدی امروز _ شنبه دهم دی _ در نشست بررسی زمینه‌های تحقق تولید ۱۰۵ دستگاه واگن قطار شهری که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری و شهرداری تهران برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.

وی با بیان اینکه حمایت از تولید داخل یک اولویت جدی برای شکوفایی ظرفیت‌های بومی صنعتی و علمی کشور است، افزود: ازجمله نیازهای جدی برای ورود به حوزه تولید داخلی، ساخت قطار شهری است.

وزیر کشور با اشاره به نیاز کلان‌شهرها به‌ویژه دو استان تهران و کرج به ناوگان قطار شهری گفت: در این زمینه، شهرداری تهران باید از همه ظرفیت‌های داخلی و شرکت‌های فعال در این حوزه کمک بگیرد.

وحیدی خاطرنشان کرد: حمایت از تولید داخلی منوط به تامین تقاضاست و در نظر داریم با عملیاتی شدن توافقات انجام‌شده، قراردادهای جدیدی برای حمایت از تولید داخلی و ارتقای خدمات‌رسانی حمل‌ونقل عمومی منعقد کنیم.

در ادامه این نشست، علیرضا زاکانی، شهردار تهران، گزارشی از وضعیت متروی تهران و نیاز به تقویت ناوگان قطار شهری ارائه داد و آمادگی مجموعه شهرداری تهران و شرکت واگن‌سازی تهران را در این حوزه اعلام کرد.

بر این اساس، شرکت واگن‌سازی تهران موظف شد با همکاری شرکت‌های فعال در حوزه تولید تجهیزات و قطعات قطار شهری، هرچه سریع‌تر برای تحویل ۱۰۵ قطار شهری اقدام کند.

منابع این قرارداد از محل تهاتر نفت تا سقف ۷۷ میلیون یورو، صندوق توسعه ملی و همچنین از محل درآمد و منابع سازمان شهرداری تهران تامین خواهد شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 630387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.