رعایت احتیاط از جمله آداب فرهنگ شهروندی در رانندگی است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: رعایت احتیاط در رانندگی عامل مهمی در پیشگیری از بسیاری حوادث رانندگی و از جمله آداب فرهنگ شهروندی است.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه رعایت احتیاط از جمله آداب فرهنگ شهروندی در رانندگی محسوب می‌شود، اظهار کرد: بدون شک پیروی از این عامل، پیشگیری کننده بسیاری از مخاطرات رانندگی است.

وی افزود: رعایت احتیاط بر خلاف ادعای برخی افراد، ترس محسوب نمی‌شود و به این معنا است که راننده به رغم داشتن حق قانونی در برخی موارد، توجه بیشتری به جوانب داشته و با این احتمال که وقوع برخی تخلفات ممکن است از سوی رانندگان، عابران پیاده یا مسائل دیگر اتفاق بیفتد، این حق را برای جلوگیری از خطرات احتمالی، با رعایت احتیاط مورد استفاده قرار می‌دهد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان تصریح کرد: به عنوان مثال، فرد با اینکه می‌داند در تقاطع پیش‌رو، حق عبور با او و حق قانونی وی است که با سرعت از آن عبور کند، اما هنگام عبور احتیاط کرده و با سرعت کمتر از تقاطع می‌گذرد. این اقدام موجب می‌شود تا در صورت تخلف یک وسیله نقلیه، راننده احتیاط کننده قادر به کنترل خودرو باشد و در نتیجه از ایجاد خطر برای خود و وسیله نقلیه متخلف جلوگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: رعایت احتیاط در تمام مواقع، حداقل نتیجه‌ای که دارد این است که راننده کمتر دچار دردسر و از دست رفتن زمان در جاده یا خیابان می‌شود، لذا به شهروندان توصیه می‌شود با مشاهده چراغ چشمک‌زن نزدیک شهرها و روستاهای بین جاده‌ای، سرعت را کاهش داده تا بتوانند در مقابل بحران (ورود ناگهانی کودکان یا افراد دارای معلولیت ذهنی، موتورسواران، دوچرخه سواران، احشام) عکس‌العمل مناسب و سریع از خود نشان دهند.

کد خبر 630352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.