چوب حراج به باغ‌های شیراز

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: این کلان‌شهر قطب پزشکی و گردشگری است که باید زیر ساخت‌های مربوط به آن را گسترش داد، اما نباید اجازه داد ‏به نام گسترش مراکز درمانی و گردشگری چوب حراج به باغ‌ها زد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمدرضا هاجری اظهار کرد: فضا و هوای پاک و مصفای شهر شیراز نتیجه و ثمره حفظ و صیانت از اکثریت باغ‌ها و باغ شهرهای ‏اطراف شیراز است.

وی با اشاره به اینکه لازم است داشته‌ها و عقبه‌های سبز شهر، صیانت، حمایت و نگهداری شوند، تصریح کرد: کلان‌شهر شیراز، ‏قطب پزشکی و گردشگری است که باید زیرساخت‌های مربوط به آن را گسترش داد، اما نباید اجازه داد ‏به نام گسترش مراکز درمانی و گردشگری چوب حراج به باغات زده شود، چرا که تاکنون به این بهانه باغات ‏آسیب دیده و تخریب شده‌اند. لذا نیاز است تا من بعد این موضوع تکرار نشود تا شاهد بروز هوای آلوده مانند سایر کلانشهرها همچون تهران و کرج نباشیم.

هاجری با تاکید بر اینکه لازم است به دور از بدبینی و خودبینی، با خدمات‌رسانی به باغشهرهای قانونی و وارد ‏کردن آنها به حوزه شهرداری مناطق شیراز، حفظ و صیانت از کمربند سبز شهر در دستور کار باشد، گفت: تهیه بسته‌های تشویقی مانند تسهیلات خرید موتور و دوچرخه برقی می‌تواند در پاکی هوای شهر تأثیر‏گذار باشد.‏

وی ادامه داد: از آنجا که بخش عمده‌ای از فضای سبز، پارکینگ و خدمات‌رسانی به گردشگران در فضا و عرصه ‏آرامگاه سعدی، حافظ و ارگ کریمخانی توسط شورا و شهرداری تأمین و هزینه می‌شود، ضروری ‏است طرح هیئت امنایی اداره شدن این اماکن جنبه قانونی به خود بگیرد تا نمایندگان شورا و شهرداری با ‏حضور در هیئت امنا و سیاست‌گذاری‌ها، این اماکن موفق‌تر اداره شوند. چرا که قابل قبول نیست درآمد اگر چه اندک این ‏اماکن به خزانه کل واریز و به صورت قطره چکانی، سلیقه‌ای و ناکافی بازگردد.

سخنگوی شورای شهر شیراز همچنین در این جلسه بر توجه به پدیده خشکسالی و کم‌آبی تاکید کرد و اظهار کرد: ساخت تصفیه‌خانه‌های محلی (لوکال) حداقل در ۱۰ نقطه ‏شهر لازم و ضروری است و چنانچه این تصفیه خانه‌ها راه‌اندازی شود با پساب‌های آماده ‏شده، می‌توان تمام فضاهای سبز شهری را آبیاری کرده و از چاه‌های آب در راستای تأمین آب شرب ‏بهره برد.

کد خبر 630336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.