عمده فروشی تجهیزات دندانپزشکی در تهران

دندانپزشکی نیز مانند سایر رشته ها و مشاغل دارای تجهیزات و مواد اولیه مخصوص به خود می باشد که برای انجام اقدامات دندان پزشکی باید از آن ها استفاده کرد.

طراحی و ساخت این تجهیزات مربوط به رشته مهندسی پزشکی می باشد. آیینه دندان پزشکی، آنگل، تابوره، یونیت دندان پزشکی، لایت کیور، دستگاه ساکشن، انواع انبرک، اسکیلر، دلر، سرنگ، پنس، سینی، کپسول های امالگام، و غیره از تجهیزات کاربردی و بسیار ظریف این رشته حساس هستند. در ادامه به معرفی برخی تجهیزات پر کاربرد دندانپزشکی خواهیم پرداخت. پس تا پایان همراه ما باشید.

اینسترومنت دندانپزشکی

به طور کلی به ابزار هایی که یک دندان پزشک برای انجام اعمال دندان پزشکی نیاز دارد، اینسترومنت گفته می شود. اینسترومنت های دندانپزشکی انواع مختلفی دارند و هر کدامشان برای کار خاصی طراحی شده اند. در ادامه چند نمونه از پرکاربرد ترین اینسترومنت ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

توربین دندان پزشکی

توربین دندان پزشکی همان مته کوچک و پرسرعتی است که اکثریت افراد از آن می ترسند. از توربین دندان پزشکی معمولا برای از بین بردن پوسیدگی های دندان و تراشیدن و فرم دهی به دندان ها قبل از قرار دادن تاج مصنوعی استفاده می کنند. این دستگاه 250.000 دور در دقیقه می چرخد و هم زمان برای گرم نشدن و آسیب نرساندن به دندان ها بر روی ان ها آب می پاشد.

پروب داس

پروب داس ابزاری نازک با سر تیز به شکل داس است که برای سنجش دندان و وجود حفره در آن، تراشیدن تار تار و پلاک دندان مورد استفاده قرار می گیرد. ابزاری بسیار ضروری در انجام فعالیت های دندان پزشکی است.

سرنگ دندان پزشکی

اکثریت کار های دندان پزشکی معمولا با درد همراه هستند؛ بنابراین استفاده و تزریق مواد بی حس کننده لثه و دندان ضروری است. برای این کار باید از سرنگ های مخصوص دندان پزشکی استفاده شود. طول این سرنگ ها در مقایسه با سرنگ های معمولی و یکبار مصرف بلند تر بوده تا دندان پزشک به راحتی دسترسی به دندان های انتهایی داشته باشند.

مواد دندانپزشکی

در انجام اعمال و فعالیت های دندان پزشکی علاوه بر ابزار های مخصوص از مواد به خصوصی نیز استفاده می شود. مواد های مورد استفاده در دندان پزشکی به چند دسته تقسیم می شوند.

  • دسته اول: مواد پر کننده دندان ها مانند آمالگام که برای پر کردن حفره ها و پوسیدگی های ایجاد شده در دندان مورد استفاده قرار می گیرند.
  • دسته دوم: مواد قالب گیری دندان ها که شامل پلی سولفید، پلی اتر، سیلیکون افزایشی و سیلیکون تراکمی می باشد و برای به دست آوردن الگوی کامل از دندان ها و فک و دهان مورد استفاده قرار می گیرد.
  • دسته سوم: دارو ها و مواد بی حس کننده که برای کاهش درد و یا استرس بیمار مورد استفاده قرار می گیرند. مواد شیمیایی که در دارو های بی حسی موجود است عبارتند از : وازوکانسریکتور، مواد شیمیایی مخصوص برای جلوگیری از تجزیه شدن ازوکانسریکتور، هیدرواکسید سدیم، کلرید سدیم.
  • دسته چهارم: تجهیزات ایمپلنت که در این تجهیزات از موادی مانند تیتانیوم و یا زیر کونیوم استفاده شده است.
  • دسته پنجم: پروتز های دندانی که جایگزینی برای دندان های طبیعی از بین رفته در دهان افراد هستند و برای ساخت آن ها از موادی مانند پودر پرسلن استفاده می شود. این پودر باید با آب مقطر مخلوط شده و با استفاده از قالب های گرفته شده از دندان و لثه، دندان مصنوعی را طراحی کنند.
  • دسته ششم: بلیچینگ دندان یا به عبارت دیگر سفید کردن دندان ها که برای این کار از موادی مانند محلول هیدروژن پراکساید، سدیم پربورات وکارباماید پراکساید بر روی دندان ها استفاده می کنند.

لوازم یکبار مصرف دندانپزشکی

برخی از لوازم مورد نیاز در دندان پزشکی یکبار مصرف بوده و برای رعایت بیشتر بهداشت افراد مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از وسایل یکبار مصرف به مراتب بهتر از وسایل چند بار مصرف خواهد بود؛ چون آن ها باید استرلیزه شوند و ممکن است در چرخه استرلیزه کردن پروتئین های غیر نرمالی تولید شود که می توان موجب بروز بیماری های مختلف باشند. برخی از این وسایل یکبار مصرف در دندان پزشکی عبارتند از:

-گاز و رول پنبه برای جلوگیری از خون ریزی

-رترکتور دهان برای باز نگه داشتن دهان در حین اعمال دندان پزشکی

- روکش یونیت دندان پزشکی

- ماسک و لباس پزشک

- پد جاذب بزاق دهان

- عینک محافظ

- انواع شیلد

- سر ساکشن

- روکش لایت کیور و غیره.

عمده فروشی تجهیزات دندانپزشکی

فروشگاه های تجهیزات دندانپزشکی معتبری مانند دیدی دنت در زمینه فروش یا خرید تجهیزات دندانپزشکی بصورت تک و عمده فعالیت دارند که میتوانید هم بصورت حضوری و هم بصورت اینترنتی ازشون خرید داشته باشید و از باکیفیت ترین لوازم دندانپزشکی بهره ببرید .

کد خبر 630333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.