پرونده شطرنج‌بازان ایران بسته شد/قهرمانی نابغه نروژی در بخش سریع و برق‌آسا

در مسابقات شطرنج برق‌آسای قهرمانی ۲۰۲۲ جهان، مگنوس کارلسن نروژی به قهرمانی در بخش‌های سریع جهانی و برق‌آسا رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسابقات برق‌آسای قهرمانی جهان در بخش مردان در آلماتی قزاقستان در حال برگزاری است. پرهام مقصودلو، مرد شماره‌یک شطرنج ایران در جریان این رقابت‌ها به‌مصاف حریفان خود رفت و در پایان با کسب ۱۱.۵ امتیاز در رده ۵۷ این مسابقات قرار گرفت. مقصودلو در روز دوم این رقابت‌ها عملکرد خوبی نداشت و حدود ۲۳ واحد ریتینگ‌زنده خود را از دست داد.

احسان قائم‌مقامی، دیگر ملی‌پوش شطرنج ایران که روز اول را به‌خوبی پشت‌سر نگذاشته بود، در روز دوم عملکرد نسبتاً بهتری داشت و با ۱۱ امتیاز در رده ۸۰ قرار گرفت؛ در دیدار پایانی این رقابت قائم مقامی مقابل نیمن آمریکایی شکست خورد.

بردیا دانشور هم در این مسابقات ۱۰.۵ امتیاز کسب کرد و در رده ۸۵ قرار گرفت. طباطبایی دیگر بازیکن ایرانی این مسابقات، با ۱۰ امتیاز در رده ۱۰۰ قرار گرفت. این ملی‌پوش شطرنج ایران در دور ۱۹ با قرعه رژیم‌صهیونیستی روبه‌رو شد که ملی‌پوش ایران در این بازی به میدان نرفت. همچنین پویا ایدنی با کسب ۱۰ امتیاز در رده ۱۰۵ قرار گرفت تا پرونده این مسابقات برای شطرنج‌بازان ایران به پایان برسد.

در این مسابقات، مگنوس کارلسن نروژی قهرمان جهان موفق شد در رقابت‌های برق‌آسا با کسب ۱۶ امتیاز قهرمان شود. پیش از این ستاره شطرنج جهان در بخش سریع جهانی قهرمان شده بود، همچنین ناکامورا آمریکایی هم در بخش برق‌آسا در رده دوم قرار گرفت.

مسابقات جهانی شطرنج سریع و برق‌آسای جهانی از بیست‌وششم تا سی‌ام ماه‌دسامبر (پنجم تا نهم دی‌ماه) در کاخ ورزشی آلماتی قزاقستان برگزار شد؛ مسابقات سریع در تاریخ بیست‌وششم تا بیست‌وهشتم ماه‌دسامبر و سپس مسابقات برق‌آسا بیست‌ونهم تا سی‌ام ماه‌دسامبر کار خود را دنبال کرد.

دین‌لیرن چینی، علیرضا فیروزجا و لوون آرونیان‌ارمنی از جمله شطرنج‌بازان سرشناسی بودند که در این مسابقات حضور نداشتند.

کد خبر 630294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.