شوراها مر قانون را در تصمیم‌گیری‌ها لحاظ کنند

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: وقتی شوراها مر قانون را در تصمیم‌گیری‌ها لحاظ کنند، بی‌شک دستگاه قضائی حامی شوراها می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش سلیمانی امروز _شنبه دهم دی‌_ در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه عبور از قانون رانت ایجاد می‌کند، اظهار کرد: شهرداری‌ها از نبود سیستم کنترل رنج می‌برند. گاهی درآمدها و هزینه‌های آنها با هم منطبق نیست که انتظار می‌رود برنامه‌ریزی جهت ایجاد روند قانونی و استاندارد در روند مسائل مالی شهرداری‌ها در دستور کار باشد.

وی با اشاره به اینکه بیکاری یکی از مهمترین چالش‌ها محسوب می‌شود، تصریح کرد: اگر شوراها با شناسایی ظرفیت‌های موجود، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران را تشویق و حمایت کنند، اشتغال‌زایی در مناطق ایجاد می‌شود.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه اساس شورا بر سندی تکیه زده است که باید در امور و اصول شهر عاقبت‌اندیشی، کلان‌نگری و آینده‌نگری داشته باشد، خاطرنشان کرد: شوراها باید برای آیندگان طرح و برنامه داشته باشند و با تشکیل گروه‌های کارشناسی و کمیته‌های تخصصی و فنی برای بهبود، بهسازی و نوسازی امور عمرانی شهر راهکارهای پیشنهادی خود را به مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط ارائه کنند.

وی با بیان اینکه وقتی شوراها مر قانون را در تصمیم‌گیری‌ها لحاظ کنند، بی‌شک دستگاه قضائی حامی شوراها می‌شود، افزود: بخش کشاورزی به دلیل ایجاد اشتغال، ارزش‌افزوده و تأمین منابع غذایی جزو مهمترین و تأثیرگذارترین بخش‌های اقتصادی استان چهارمحال‌وبختیاری و کشور محسوب می‌شود.

سلیمانی با تأکید ویژه به بخش شیلات و کشاورزی در استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: پیشرفت‌های حاصل شده در این حوزه مرهون و مدیون تلاش مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط است، لذا چند طرح بزرگ در استان از جمله طرح هشت هزار هکتاری دیناران، طرح ۲۵۸۳ هکتاری تلخاب و طرح چهار هزار هکتاری خانمیرزا در دست اقدام است که در صورت همت مسئولان و اختصاص اعتبار ویژه جهت راه‌اندازی آنها تحول عظیمی در حوزه اقتصاد و اشتغال‌آفرینی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر دشت‌های شهرستان اردل شیب‌دار است، تصریح کرد: بهترین دشتی که استعداد خوبی برای کشاورزی در این شهرستان را دارد، دشت دیناران و طرح تلخاب در بخش میانکوه است.

کد خبر 630284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.