بازگشت میدان تاریخی شهید مطهری به قلب شهر قم

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم حضرت معصومه(س) از بهسازی عرصه میدان شهید مطهری و ایجاد فضای شهری باکیفیت در این میدان تا پایان سال جاری خبر داد.

علیرضا خاکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به ویژگی‌ها و جایگاه میدان شهید مطهری در شهر قم، اظهار کرد: میدان شهید مطهری نخستین میدان با مفهوم جدید شهرسازی در قم است که در گذر زمان به غیر از رفع مشکلات ترافیکی محلی برای برگزاری مراسم اجتماعی و سیاسی بوده و دارای جایگاه و کارکرد ویژه‌ای در اذهان و رفتار شهروندان است.

وی با بیان اینکه میدان شهید مطهری در طول سال‌های گذشته در بدنه و کف دچار فرسودگی شده و با آغاز عملیات ساخت‌وساز ایستگاه قطار شهری نیز چهره نامناسبی داشته است، افزود: در این شرایط و پس از اتمام مراحل روبنایی ایستگاه مترو، بهسازی و نوسازی این میدان تأثیر زیادی بر چهره مرکز شهر و مجاورت حرم مطهر دارد.

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم حضرت معصومه (س) خاطرنشان کرد: این میدان به دلیل موقعیت ویژه، با حضور تعداد زیادی عابر پیاده و خودرو مواجه است و به علت مسائل و مشکلات موجود دیگر پذیرای این حجم از ترافیک سواره و پیاده نیست.

خاکی ادامه داد: در نخستین گام و به منظور بهسازی، آرام‌سازی میدان با استفاده از هدایت ترافیکی و آزادسازی بخشی از میدان انجام شد.

وی گفت: این سازمان پروژه بهسازی عرصه میدان و ایجاد فضای شهری را که شامل کف‌سازی، مناسب‌سازی، ایجاد مبلمان شهری و بازسازی آب‌نمای واقع در این میدان است را آغاز کرده و مقرر شده است که این پروژه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 630263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.