احداث نیروگاه خورشیدی در منطقه ۹ اصفهان

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان از احداث نیروگاه خورشیدی در این منطقه خبر داد و گفت: این نیروگاه با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال با هدف تأمین ۲۰ درصد انرژی‌های ساختمان از انرژی‌های پاک در حال نصب است.

به گزارش ایمنا، سیدسلمان قاضی‌عسگر اظهار کرد: به منظور استفاده بهینه از انرژی‌های تجدیدپذیر، کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی و در راستای تحقق پدافند غیرعامل نیروگاه ۱۵ کیلوواتی در ساختمان منطقه ۹ شهرداری اصفهان در حال احداث است.

وی تصریح کرد: طبق مصوبه هیئت وزیران تمام دستگاه‌های اجرایی ملزم به تأمین ۲۰ درصد از برق مصرفی خود از انرژی‌های تجدیدپذیر هستند تا بتوانند در رعایت مسائل زیست‌محیطی و کاهش آلودگی هوا گام مؤثری بردارند.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با اشاره به عزم جدی مدیریت شهری برای افزایش سهم مصرف انرژی‌های تجدیدپذیر، گفت: این نیروگاه با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال با هدف تأمین ۲۰ درصد از انرژی‌های ساختمان از انرژی‌های پاک در حال نصب است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای استفاده بهینه از انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک، انرژی تولیدی این نیروگاه به منظور استفاده برق بخشی از نیازهای این ساختمان و تأمین برق اضطراری آن در مواقع بحرانی استفاده می‌شود.

قاضی‌عسگر تصریح کرد: انرژی خورشیدی یکی از منابع تأمین انرژی رایگان، پاک و عاری از اثرات مخرب زیست‌محیطی است و باعث کاهش و صرفه‌جویی چشمگیری در مصرف انرژی می‌شود.

کد خبر 630257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.