کیف پول تراست ولت + آموزش، امنیت و رمزگذاری Trust Wallet

تراست ولت یا Trust Wallet یک نرم افزار کیف پول رمزنگاری شده است که امکان نگه داری ارزهای رمزنگاری شده مختلف را با امنیت بالا فراهم می‌کند.

به گزارش ایمنا، کیف پول تراست محصول Viktor Radchenko که یک توسعه دهنده نرم افزار اوکراینی مستقر در ایالات متحده است. ویکتور کیف پول تراست را به عنوان ابزاری برای نگه داشتن توکن های ERC-20 که از طریق ICO به دست می‌آورد، آغاز کرد. کار بر روی این پروژه در سال ۲۰۱۷ آغاز شد و به سرعت مورد توجه همه تلاش‌های وی قرار گرفت. این قابلیت پشتیبانی از توکن های با استاندارد ERC-20 در مدت زمان کوتاهی هزاران کاربر اولیه را به خود جلب کرد، سپس محبوبیت روز افزون کیف پول مورد توجه بایننس قرار گرفت که پروژه را با مبلغی نامعلوم در سال ۲۰۱۸ خریداری کرد. این کیف پول تلاش زیادی کرده است تا رابط کاربری خود را به راحتی قابل استفاده و در دسترس همه قرار دهد.

امنیت کیف پول تراست والت

این کیف پول شامل چند ویژگی امنیتی برای محافظت از سرمایه رمز ارزی کاربران است. تلاش توسعه‌دهندگان آن برای حفظ حریم خصوصی کاربران Trust Wallet و عدم دریافت و ذخیره اطلاعات آن‌ها بسیار زیاد است. در زمان انتخاب یک کیف پول ارزدیجیتال، امنیت مهمترین معیار است.

متن باز: به لطف open source بودن این کیف پول می‌توانید (در صورت دانش فنی کافی) کد منبع آن را بررسی و از نبود مشکل و چالش در برنامه اطمینان پیدا کنید. اما لازم است بگوییم که هکرها و تبهکاران سایبری نیز به این کدها دسترسی دارند و ممکن است در صورت پیدا کردن یک رخنه امنیتی در آن به جای گزارش دادن، سوء استفاده کنند.

غیر حضانتی: این ولت محبوب غیر حضانتی است، این بدان معنی است که کلیدهای خصوصی مربوط به رمز ارزهای شما هرگز در سرورهای آنلاین ذخیره نشده و بعد از رمزنگاری، داخل حافظه گوشی هوشمند نگهداری می‌شوند.

پشتیبان گیری: حین ساخت اکانت داخل اپلیکیشن تراست ولت ۱۲ عبارت بازیابی به شما ارائه می‌شود. در صورت بروز هرگونه مشکل مثل سرقت یا گم شدن گوشی، حذف شدن برنامه و غیره می‌توانید به سادگی با وارد کردن این ۱۲ کلمه ارزهای دیجیتال خود را در یک دستگاه دیگر بازیابی کنید.

رمزگذاری تراست ولت

امکان ایجاد رمز عبور برای ایجاد امنیت اضافی نیز فراهم شده است. ابتدا وارد قسمت Setting شده و بعد از آن به قسمت Security بروید:

  • یک رمز عبور ۶ کاراکتری انتخاب کنید.
  • هر بار که بخواهید وارد برنامه شوید و یا تراکنشی را امضا کنید، لازم است این پسورد ۶ کاراکتری را وارد کنید.
  • در صورت فراموش کردن این رمز عبور، می‌توانید با استفاده از عبارت بازیابی آن رمز عبور خود را بازیابی کنید.

تهیه نسخه پشتیبان از تراست ولت

از آنجایی که این کیف پول روی تلفن همراه نصب می‌شود، با حذف برنامه، خرابی یا شکستگی تلفن همراه دیگر قابل دسترسی نیست. برای جلوگیری از این گونه مشکلات، می‌توان از همان ابتدا از کیف پول یک نسخه پشتیبان تهیه کرد. در غیر این صورت، اگر به هر دلیلی دسترسی شما به کیف پول از بین برود با هیچ روش دیگری نمی‌توانید دوباره وارد آن شوید. منظور از تهیه نسخه پشتیبان، یادداشت ۱۲ کلمه بازیابی یا Recovery Phrase است که در زمان نصب کیف پول به شما نمایش داده می‌شود. به دلیل اینکه در زمان نصب کیف پول تراست ولت مانند کیف پول‌های دیگر شماره تلفن یا ایمیلی از سمت شما ثبت نمی‌شود، تنها راه دسترسی به کیف پول‌تان، استفاده از ۱۲ کلمه بازیابی است.

DEX صرافی غیر متمرکز

در کیف پول Trust Wallet امکان ترید ارزهای دیجیتال نیز وجود دارد. برای خرید ارز دیجیتال در این کیف پول، دو راه ساده وجود دارد. در حال حاضر، تنها امکان معامله توکن‌های ERC20 به اتریوم و توکن‌های BEP2 به بایننس کوین و بالعکس وجود دارد. برای دسترسی به صرافی DEX تراست ولت، به والت مالتی کوین نیاز دارید.

تبدیل ارزها به یکدیگر در Trust wallet

کیف پول تراست مستقیماً به بایننس دکس یا همان صرافی غیر متمرکز بایننس متصل می‌شود، تا امکان معامله ارزهای دیجیتال را فراهم کند. این ویژگی، شبیه به یک صرافی سنتی است که از طریق آن می‌توانید دفتر سفارش یا Order Book را مشاهده کرده و سفارشات خرید و فروش‌تان را تنظیم کنید. گزینه اکسچنج، در حال حاضر تنها برای ارز BNB و BEP2 فعال است. فقط در نظر داشته باشید که استفاده از این گزینه، نیازمند پرداخت کارمزد شبکه است.

نصب و راه اندازی کیف پول تراست ولت

برنامه Trust Wallet را از یک منبع معتبر و رسمی دانلود کنید.

کیف پول تراست ولت + آموزش، امنیت و رمزگذاری Trust Wallet

شما می‌توانید از طریق وب‌سایت رسمی Trust Wallet برنامه مورد نیاز خود را مطابق با اینکه سیستم عامل شما Android است یا IOS، دانلود کنید، حتماً برنامه را از منبع معتبر و ارائه‌دهندگان اصلی برنامه App Store و Play Store دانلود کنید. برای مثال، می‌توانید روی گزینهGoogle Play کلیک کرده و پس از دانلود و نصب برنامه، برنامه را باز کنید.

پس از دانلود برنامه Trust Wallet و باز کردن آن، روی گزینه Create a new wallet (ایجاد یک کیف پول جدید) کلیک کنید. گزینه I already have a wallet (از قبل کیف پول‌دارم) نیز برای کاربرانی که از قبل وارد برنامه Trust Wallet شده‌اند و حساب کاربری دارند، موجود است. این کاربران در صورتی که بخواهند وارد حساب قدیمی خود شوند، می‌توانند از این گزینه استفاده کنند.

کیف پول تراست ولت + آموزش، امنیت و رمزگذاری Trust Wallet

پس از کلیک بر روی create a new wallet، تراست ولت از شما می‌خواهد سیاست‌های حریم خصوصی و اصطلاحات این سرویس را بخوانید. در صورت تمایل به ادامه، این مورد را بپذیرید و روی گزینه Continue کلیک کنید.

کیف پول تراست ولت + آموزش، امنیت و رمزگذاری Trust Wallet

اکنون نیاز است که ۱۲ کلمه نشان داده شده در تصویر را یادداشت کنید. در صورت نیاز به بازیابی کیف پول، این ۱۲ کلمه را باید در امنیت کامل نگهداری دارید.

تراست ولت از کدام رمز ارزها پشتیبانی می‌کند؟

این کیف پول امن یک ولت مولتی کارنسی است؛ کیف پول‌هایی که از چندین ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند، اصطلاحاً مولتی کارنسی Multi currency نامیده می‌شوند. تراست والت بیش از ۳۰ بلاک چین مختلف نظیر اتریوم (ETH)، بایننس اسمارت چین و ترون پشتیبانی می‌کند، به همین دلیل می‌توانید میلیون‌ها توکن شامل تمام توکن‌های ERC20 و ERC223 و همچنین رمز ارزهای متعدد ساخته شده بر اساس استاندارد BEP20 و TRC20 را در آن ذخیره کنید.

تراست ولت به عنوان محبوب‌ترین کیف پول در شبکه هوشمند بایننس ایفای نقش می‌کند که به دلیل تبعیت نکردن از تحریم‌های آمریکا علیه کشورها، توسط افراد زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کیف پول دروازه‌ای به دنیای دیفای و ان اف تی ها (NFTs) است و تمام پروژه‌های مبتنی بر آن را پوشش می‌دهد.

کد خبر 630234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.