شهروندان از تاکسی‌های مجاز استفاده کنند

مدیرعامل شرکت تعاونی تاکسیرانی آستارا گفت: شهروندان برای امنیت بیشتر و جلوگیری از مفقود شدن لوازم همراه خود در سفرهای درون‌شهری از تاکسی‌های مجاز استفاده کنند.

بهزاد پیران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: حضور تعداد زیادی تاکسی تلفنی، گردشی و غیرمجاز در شهر آستارا، مشکلاتی را برای حمل‌ونقل شهری ایجاد کرده و موجب کسادی کسب‌وکار رانندگان تاکسی و ترافیک سنگین در خیابان‌های شهر شده است.

وی با بیان اینکه آستارا تنها شهر در ایران است که تعداد زیادی آژانس سرگردان دارد، افزود: رانندگان باید در پارکینگ دفاتر آژانس مستقر شوند تا شهروندان در هر ساعت از شبانه‌روز با تماس تلفنی از آن استفاده کنند، اما بی‌توجهی و نبود نظارت دقیق از سوی مسئولان متولی بر عملکرد تاکسی‌ها در آستارا موجب شده است افراد زیادی در این شهر برای کسب درآمد، بدون هیچ آرم و علائمی، تنها با تابلوی غیرمجاز آژانس، در شهر به صورت گردشی اقدام به مسافرکشی کنند.

مدیرعامل شرکت تعاونی تاکسیرانی آستارا با تاکید بر اینکه تاکسی‌ها در این شهر جایگاه مشخص و مناسبی ندارند، خاطرنشان کرد: حضور آژانس‌های سرگردان در شهر به خصوص بعد از ظهرها، ترافیک سنگینی را ایجاد می‌کند و رانندگان تاکسی حدود ۴۰ دقیقه در ترافیک می‌مانند و خدمات‌رسانی برای آنها غیرممکن می‌شود؛ این مسئله موجب گلایه‌مندی بسیاری از شهروندان شده است.

پیران با بیان اینکه برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی، آژانس‌های سرگردان و مسافرکش‌های غیرمجاز باید ساماندهی شوند، تاکید کرد: به منظور ساماندهی مسافرکش‌های غیرمجاز، گشت تاکسیرانی آستارا آماده همکاری با پلیس راهور است.

وی تصریح کرد: رانندگان تاکسی شهری امانت‌دار خوبی برای مردم هستند و روزانه تعداد زیادی لوازم جامانده در خودرو را به دفتر تاکسیرانی تحویل می‌دهند تا در اسرع وقت به دست صاحبان اصلی آنها برسد؛ لذا شهروندان برای امنیت بیشتر و جلوگیری از مفقود شدن لوازم همراه خود، در سفرهای درون‌شهری از تاکسی‌های مجاز استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت تعاونی تاکسیرانی آستارا گفت: شرکت تعاونی تاکسیرانی آستارا در حال حاضر پنج عضو هیئت‌مدیره دارد و از ۴۰۰ دستگاه تاکسی ناوگان سازمان حمل‌ونقل عمومی این شهر ۳۶۷ نفر مالک تاکسی و سهام‌دار شرکت تعاونی تاکسیرانی هستند.

به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 630218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.