اظهارنظرها با اغراض خاص سیاسی آلوده نشود/صدور دستور برخورد با اخلالگران بازار ارز

صدور دستور برخورد با اخلالگران بازار ارز، تشکیل پرونده قضائی مرتبط با ترک فعل مسئولان در اجرای قانون هوای پاک و آلوده نشدن اظهارنظرها با اغراض خاص سیاسی را در بسته خبری حقوقی و قضائی ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسدالله جعفری، رئیس کل دادگستری استان اصفهان بر لزوم هماهنگی دائم دستگاه قضائی و فرماندهی انتظامی استان تاکید و اظهار کرد: ارتباط دستگاه قضائی و فرماندهی انتظامی باید رابطه‌ای تنگاتنگ و مبتنی بر هماهنگی و همکاری باشد، چراکه گسترش عدالت و برقراری نظم و امنیت در جامعه بدون همکاری این دو نهاد امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: نشست‌های تعاملی قضائی انتظامی با هدف افزایش هماهنگی‌ها و رفع مشکلات قضائی و انتظامی در مسائل مربوط به رسیدگی به پرونده‌ها، کاهش جمعیت کیفری، رفع اطاله دادرسی و اجرای احکام به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان بررسی عملکرد دادگستری استان و نیروی انتظامی در حوزه‌های رسیدگی و اجرای احکام پرونده‌های خاص امنیتی و اقتصادی، حوزه فضای مجازی، پلیس مواد مخدر، پلیس آگاهی و پلیس اطلاعات و امنیت را از دیگر محورهای نشست‌های تعاملی قضائی انتظامی دانست.

وی اجرای طرح‌های ضربتی مبارزه با مجرمان حرفه‌ای در جرایم خاص و خشن در آینده و برنامه‌ریزی جهت انجام اقدامات پیشگیرانه و مراقبتی در آستانه تعطیلات نوروز و شروع سال جدید را از مصوبات این نشست اعلام کرد.

جعفری با تاکید بر اینکه قانون برای همه یکسان است و هیچ‌کس اجازه سوءاستفاده از جایگاه خود برای دور زدن یا شکستن قانون را ندارد، از عزم جدی دستگاه قضا برای برخورد با متخلفان و تضییع کنندگان حق مردم در هر سطح و جایگاهی خبر داد.

تشکیل پرونده قضائی مرتبط با ترک فعل مسئولان در اجرای قانون هوای پاک

غلامعباس ترکی، معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور از تشکیل پرونده قضائی در ارتباط با ترک فعل مسئولان در اجرای قانون هوای پاک در پی گزارش مجلس شورای اسلامی و سازمان بازرسی کل کشور خبر داد.

وی درباره اجرای قانون هوای پاک و رسیدگی به ترک فعل مدیران و دستگاه‌های مرتبط در اجرای این قانون، افزود: در بحث اجرای قانون هوای پاک، کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گزارشی را در ارتباط با ترک فعل برخی از دستگاه‌ها مجری قانون به قوه قضائیه ارسال کرد.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور ادامه داد: در راستای گزارش مجلس، پرونده‌ای در دادسرای کارکنان دولت تهران تشکیل شد و در حال رسیدگی است، سازمان بازرسی کل کشور نیز در همین رابطه گزارشی را به دادستانی ارائه کرده است.

وی گفت: بر اساس گزارش کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، حداقل چهار دستگاه از جمله بخش‌های از وزارت نیرو، وزارت نفت، سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت محیط زیست جهت انجام ندادن تکالیف قانونی مقرر و ترک فعل متهم شناخته شده و به دادستانی معرفی شدند.

دستور برخورد با اخلالگران بازار ارز صادر شده است

علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: برخورد با صاحبان حساب‌های مشکوک با جریان مالی ناسالم و افرادی که در کف میدان اقداماتی را با هدف اخلال در بازار ارز انجام می‌دهند، صورت می‌گیرد و در این رابطه نیز دستوراتی صادر شده است.

وی اظهار کرد: سند تفاهم‌نامه هماهنگی بین دستگاه‌های مسئول درباره با مبارزه با پول‌شویی و مبارزه با تأمین مالی تروریسم به امضای دستگاه‌های قوه قضائیه، وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه، پلیس امنیت اقتصادی فراجا و مرکز مالی مبارزه با پول‌شویی رسید.

رئیس کل دادگستری استان تهران افزود: این تفاهم‌نامه مجموعه الزامات قانونی و مقرراتی که در قانون مبارزه با پول‌شویی و آئین‌نامه اجرایی آن و نیز قانون تأمین مالی مبارزه با تروریسم وجود دارد را احصاء، وظایف مشخص و یک هم افزایی و هماهنگی بین پنج دستگاه امضاکننده آن در جهت مبارزه با فرایندهای جریانات مالی مشکوک و ناسالم ایجاد شد و رصد این فرایندها هم در بعد منشأ اطلاعات مالی و هم در بُعد فرایندهای قضائی که ضروری است.

شکایتی درباره تعرض، آزار و اذیت جنسی زندانیان زن مطرح نشده است

عبدالصمد خرم‌آبادی، معاون نظارت بر امور دادسراها، ضابطین و زندان‌های دادستانی کل کشور از بازدید هیئت قضائی از زندان زنان قرچک و گفت‌وگو با تمام زندانیان خبر داد و گفت: شکایتی در رابطه با تعرض، آزار و اذیت جنسی مطرح نشد.

وی درباره شایعات مطرح شده درباره آزار و اذیت برخی از زنان بازداشت شده، افزود: در اجرای دستور دادستان کل کشور هیئتی سه نفره به سرپرستی یکی از قضات دادسرای دیوان عالی کشور در روزهای گذشته از زندان زنان قرچک بازدید کردند و با زندانیان به گفت‌وگو پرداختند.

معاون نظارت بر امور دادسراها، ضابطین و زندان‌های دادستانی کل کشور خاطرنشان کرد: تعدادی از بازداشت‌شدگان از هیئت بازرسی، تقاضای تبدیل قرار بازداشت موقت خود به قرار وثیقه یا کفالت داشتند که در هماهنگی با قضات رسیدگی‌کننده و همکاری آن‌ها با تبدیل قرار و آزادی‌شان موافقت شد.

اظهارنظرها با اغراض خاص سیاسی آلوده نشود

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه، بحث، گفت‌وگو و حتی مجادله را فرصت و نعمت دانست و گفت: اظهار نظرها باید عالمانه، منصفانه و مستدل باشد و با اغراض خاص سیاسی آلوده نشود، زیرا در آن صورت، کم‌اثر یا بی‌اثر می‌شوند.

وی به تبیین و تشریح شرایط اجتماعی و سیاسی مقطع زمانی شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) پرداخت و افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) از لحاظ جنبه‌های سیاسی و اجتماعی نیز همچون سایر ابعاد وجودی‌شان، بی‌همتا و بی‌نظیر بودند و برای سعادت بشریت و دفاع از حق و ولایت و مقابله با تزویر و نفاق و تحریف و ظلم و اقدامات سخت و نرمی که بدکاران در این عرصه‌ها روا می‌داشتند، جهاد و جانفشانی کردند.

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: در وقایع سال ۸۸ شاهد بودیم که دشمن تلاش داشت کام و ذائقه شیرین مردم ما از انتخابات پرشور برگزار شده را به تلخی بکشاند، در آن قضایا، کار به جایی کشید که دشمنان را خوشحال کند، اما خداوند به مدد و کمک مردم شهیدپرور ما آمد و محاسبات دشمن، همچون همیشه اشتباه از آب درآمد و مردم در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین هزینه، بساط فتنه‌گران را ظرف چند ساعت برچیدند.

وی گفت: برخی قضایای امروز نیز دنباله همان فتنه است و امیدواریم دشمن که تاکنون به مقاصد شوم خود نرسیده و به هزیمت رفته، مجدد به صورت قاطعانه شکست بخورد هر وقت در جمهوری اسلامی ایران یک اقدام خوب پیش می‌آید، دشمن تحمل نمی‌کند و بلافاصله سعی می‌کند با به وجود آوردن مسئله‌ای، ذائقه مردم را تلخ کند.

کد خبر 630205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.