حمله راکتی به پایگاه آمریکا در سوریه

منابع خبری جمعه شب از حملات راکتی شدید به پایگاه نیروهای آمریکایی در شرق سوریه خبر دادند.

به گزارش ایمنا، منابع محلی از وقوع حملات راکتی شدید به پایگاه نیروهای آمریکایی در نزدیکی میدان نفتی العمر واقع در حومه شرقی دیرالزور خبر دادند.

بر اساس این گزارش، صداهای انفجارهای مهیب در مناطق اطراف پایگاه آمریکایی در میدان نفتی العمر شنیده شده است و به دنبال آن جنگنده‌ها و هواپیماهای شناسایی آمریکایی بر فراز منطقه به پرواز درآمدند.

این منابع افزودند با توجه به دقت اصابت موشک‌ها به اهداف و صدای آژیر هشدار و پرواز هلیکوپترها از داخل میدان نفتی، احتمالاً شماری در این حمله راکتی کشته یا زخمی شده باشند.

بر اساس گزارش‌ها، آمبولانس‌ها به پایگاه آمریکایی ارسال شدند و همزمان تمامی راه‌های منتهی به این پایگاه توسط شبه نظامیان مورد حمایت آمریکا بسته شده است.

هنوز گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

بر اساس این گزارش، با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیماً جایگزین این گروهک شدند و دقیقاً از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه کردند.

مناطق تحت اشغال نیروهای آمریکایی و شبه نظامیان موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوریه» (قسد) تحت حمایت آن‌ها در الحسکه و دیگر مناطق شمالی سوریه، همواره شاهد اعتراضات شهروندان سوری به حضور اقدامات تروریستی اشغالگران و شبه نظامیان علیه ساکنان این مناطق است.

دولت سوریه بارها تاکید کرده است که این شبه نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و حضور آنان غیر قانونی است.

منبع: ایرنا

کد خبر 630197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.