روزانه حدود هزار تُن گوشت مرغ در گلستان تولید می‌شود

مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت: روزانه به طور میانگین حدود ۷۰۰ تا هزار تن گوشت مرغ در کشتارگاه گلستان با نظارت‌های بهداشتی کارشناسان دامپزشکی تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

به گزارش ایمنا، علی کاووسی امروز_ جمعه نهم دی‌ماه_در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی در گرگان، اظهار کرد: در این استان روزانه به طور میانگین حدود ۷۰۰ تا هزار تن گوشت مرغ در کشتارگاه استان با نظارت‌های بهداشتی کارشناسان دامپزشکی تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی گلستان افزود: از این میزان حدود ۱۲۰ تن در داخل استان و مابقی به تهران و سایر استان‌ها ارسال می‌شود.

وی همچنین با اشاره به تولید حدود سه هزار تن میگو از سایت گمیشان در سال زراعی جاری، گفت: یکی از مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد بحث کد رجیستری کشور روسیه و صادرات این محصول به این کشور است.

به گفته کاووسی برنامه تولید میگو در گمیشان برای سال آینده حدود پنج هزار تن بوده که برای دستیابی به آن رفع موانع بازاریابی از جمله صادرات به کشور روسیه امری ضروری است.

کاووسی در خصوص حمایت از عشایر در گلستان هم گفت: در زمان حاضر حدود ۶۰۰ هزار رأس دام عشایری از سه استان خراسان شمالی، رضوی و سمنان برای زمستان گذرانی وارد مراتع شمالی گلستان شده‌اند و طبق برنامه‌ریزی قرار است رزمایش اردوی جهادی با همکاری اداره کل عشایری، بسیج کشاورزی سپاه نینوا و استانداری گلستان و تحت عنوان تقدیر از شبانان و گله‌داران در همین ماه با حضور استاندار و رئیس سازمان دامپزشکی کشور در قالب خدمات دامپزشکی انجام شود.

رونمایی سامانه ستکاوا در گلستان

وزیر جهاد کشاورزی هم در این در این جلسه با اشاره به نقش مهم دامپزشکی در تأمین امنیت غذایی کشور، گفت: استان گلستان یکی از ستون‌های امنیت غذایی کشور به شمار می‌رود به طوری که سفره غذایی ایران، یک ماه توسط گلستان تأمین می‌شود.

ساداتی‌نژاد افزود: با همکاری اتحادیه‌های تعاون روستایی و به ویژه دامپزشکی و نظارت بر خروج مرغ از مبدا استان گلستان به سایر نقاط، سامانه ستکاوا از گلستان امروز رونمایی شد.

وی افزود: با هوشمندسازی زنجیره تأمین و توزیع (ستکاوا) از جوجه‌ریزی تا میدان بهمن به صورت کامل رصد و پایش خواهد شد که این کنترل از طریق دامپزشکی و اتحادیه‌ها انجام می‌شود، که مرغ تولیدی دارای شناسنامه و با حذف واسطه‌ها، به تنظیم بازار مرغ کمک خواهد شد.

وی تاکید کرد: سازمان دامپزشکی با توجه به حضور در خط مقدم (کشتارگاه‌های طیور) در تسهیل این امر نقش تایین‌کننده‌ای دارد.

لازم به ذکر است از سامانه ستکاوا برای نخستین بار در استان گلستان رونمایی شد.

کد خبر 630173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.