حماسه ۹ دی هوشیاری ملت ایران را به جهان مخابره کرد

امام جمعه زرین‌شهر گفت: مردم در نهم دی‌ماه با حضور پرشور خود هوشیاری و بصیرت ملت ایران را به نمایش گذاشتند تا دنیا بداند ارزش‌های اصیل و اصلی انقلاب و ایران اسلامی ریشه در اعماق جان ملت داشته و مردم اجازه نخواهند داد این ریشه‌ها نابود شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام قاسم باقریان امروز _نهم دی‌ماه_ در جمع مردم زرین‌شهر با بیان اینکه ملت ایران دل داده و مدافع نظام، انقلاب و کشور هستند، اظهار کرد: ملت ایران در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی در صحنه‌های مختلف ثابت کرده‌اند پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند و برای سربلندی ایران اسلامی از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.

وی افزود: مردم ایران با بصیرت مثال‌زدنی خود در مسیر تداوم انقلاب و صدور آن به خارج از مرزها از جان و مال خود گذشته‌اند و بر همین اساس مسئولان باید به خواسته‌های به حق آنان توجه جدی داشته باشند.

امام جمعه زرین‌شهر یکی از خواسته‌های به حق مردم را تحقق عدالت در حوزه‌های مختلف دانست و گفت: قوای سه‌گانه، برنامه‌ریزان و همه مسئولان باید با تمام وجود برای تحقق عدالت در جامعه به عنوان مطالبه عمومی مردم وارد میدان عمل شوند.

وی ادامه داد: بر مسئولان نظام واجب است که قدردان واقعی ملت ایران باشند و با خدمت خالصانه و جهادی در مسیر تحقق خواسته‌های به حق مردم حرکت کرده و این قدردانی را به به شکلی عملیاتی که در جامعه قابل لمس باشد به تصویر بکشند.

باقریان توجه ویژه به جهاد تبیین در شرایط فعلی را یک ضرورت مهم دانست و اضافه کرد: حضرت زهرا (س) از نخستین افرادی بودند که در مسیر جهاد تبیین و دفاع از ولایت وارد میدان عمل شدند و در این مسیر جان خود را فدا کردند، از این رو امروز مدعیان فرهنگ فاطمی و دوستداران حضرت زهرا (س) وظیفه دارند نسبت به روشن‌گری در جامعه اقدام کنند.

وی با بیان اینکه دشمن بیشترین بهره را از فرصت‌های که مسئولان و برخی خواص ایجاد می‌کنند می‌برد، گفت: دشمنان ایران اسلامی بسیار هوشیار هستند و از فرصت‌های همچون غفلت، اختلاف و تفرقه، شکاف‌های ایجاد شده توسط دولت‌های گذشته، تبعیض و ناامیدی بیشترین استفاده را برای اجرای توطئه‌های خود می‌برد.همه مسئولان باید هوشیارانه عمل کرده و با حل چالش‌ها و مشکلات اجازه استفاده از این فرصت‌ها را به بدخواهان نظام ندهند.

امام جمعه زرین‌شهر خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم با تکیه بر توان داخلی به دنبال تغییر تفکر نگاه به خارج و امید به بیگانه گام برداشته است، و نباید فراموش کرد دولت‌های گذشته در طلایی‌ترین زمان ممکن برای شتاب دوچندان رشد کشور و تأمین رفاه و معیشت مردم حل مشکلات را به خارج از مرزها گره زدند.

وی افزود: دولت‌های گذشته به گونه‌ای رفتار کردند که مردم باور کنند شاه کلید رفع تمامی گرفتاری‌ها و مشکلات با مذاکره و دادن امتیاز به غرب حل خواهد شد حال آنکه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) نرمش قهرمانانه را در برابر این تفکر مطرح کردند، اما بازهم به آن توجه نشد.

باقریان یادآور شد: ثمره مذاکرات فارغ از بیداری ذهن‌ها و افزایش بصیرت ملت، جز چپاول ثروت و سوزاندن فرصت‌ها برای کشور چیز دیگری به همراه نداشت.

وی تصریح کرد: زمانی که رئیس‌جمهور کم عقل آمریکا خروج از برجام را کلید زد بسیاری از افراد سرشناس دنیا از این اقدام شرمنده شدند، اما متأسفانه در داخل کشور برخی نه تنها شرمنده تفکرات پوچ خود نشدند بلکه دوباره از بازگشت به برجام و مذاکره سخن به میان آوردند.

امام جمعه زرین‌شهر ادامه داد: در این شرایط سخت دولت سیزدهم با سختی فراوان نگاه به غرب را به سمت توان داخلی هدایت کرد و امروز توجه ویژه به دانشمندان جوان و نخبگان از جمله اقدامات ارزشمند دولت به شمار می‌آید.

وی در پایان با بیان اینکه ۹ دی هوشیاری ملت ایران را به جهان مخابره کرد، گفت: مردم در نهم دی‌ماه با حضور پرشور خود هوشیاری و بصیرت ملت ایران را به نمایش گذاشتند تا دنیا بداند ارزش‌های اصیل و اصلی انقلاب و ایران اسلامی ریشه در اعماق جان مردم داشته و مردم اجازه نخواهند داد این ریشه‌ها نابود شود.

باقریان خاطرنشان کرد: در حوادث اخیر نیز وقتی مردم متوجه شدند به پرچم اهل‌بیت (ع)، رهبر فرزانه انقلاب، فرهنگ غنی اسلامی ایرانی و… بی حرمتی شده و دشمنان امنیت کشور را که حاصل خون هزاران شهید است را نشانه گرفته صف خود را علیرغم گلایه‌های به حقی که داشتند جدا کردند و بار دیگر اغتشاشگران و حامیان آنها روسیاه و دشمنان در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام ماندند.

کد خبر 630124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.