آلودگی صوتی؛ آن روی سکه توسعه صنایع!

یک دانشیار گروه زمین‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گفت: توسعه صنایع علاوه بر آلودگی‌هایی که در حوزه آب، خاک و هوا ایجاد می‌کند، منجربه گسترش آلودگی‌های صوتی نیز می‌شود.

علی‌خان نصراصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تأثیرات زیست‌محیطی توسعه صنایع و مشکلات ناشی از صنعت، اظهار کرد: توسعه صنایع علاوه بر آلودگی‌هایی که در حوزه آب، خاک و هوا ایجاد می‌کند، منجر به گسترش آلودگی‌های صوتی نیز می‌شود.

وی افزود: بسیاری از صنایع موجود در دنیا از سیستم‌ها و تجهیزات ویژه‌ای استفاده می‌کنند؛ درواقع به دلیل استفاده از همین تجهیزات دوار و چرخشی، تولید آلودگی صوت توسط این مراکز بسیار زیاد است.

این دانشیار گروه زمین‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان ادامه داد: در صنایع، تجهیزات دوار و چرخشی بسیاری مانند توربین‌ها و آسیاب‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد که منجر به تولید صدا می‌شود.

وی در رابطه با مشکلات ناشی از آلودگی صوتی گفت: آلودگی صوتی که ناشی از فعالیت‌های صنعتی است، اثرات بسیار نامطلوبی را بر محیط‌زیست اطراف خود می‌گذارد که این اثرات معمولاً به شکل روان شناختی قابل مشاهده است.

نصراصفهانی در همین رابطه افزود: به طور کلی هر نوع از صنایع با توجه به نوع و ابعاد فعالیت به شکل‌های مستقیم و غیرمستقیم بر محیط‌زیست اطراف تأثیر گذاشته و آسیب‌هایی به همراه دارد.

وی تاکید کرد: با توجه به مشکلات زیست‌محیطی ناشی از توسعه صنایع، انجام مطالعات پیش از استقرار و بررسی شرایط صنعت بسیار حائز اهمیت است.

کد خبر 630121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.