زیباترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۲ کدامند؟

زیباترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۲ میلادی شامل یونان، کانادا، فرانسه، ایسلند و ایتالیا می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هنگامی که از زیباترین کشورهای جهان سخن به میان می‌آید، هر کسی ایده شخصی خود را بیان می‌کند. برای برخی افراد، شفق قطبی در ایسلند یا ویرانه‌های ماچو پیچو در پرو و برای برخی، دیدن یک چاله آبی در آفریقای جنوبی یا مشاهده امواج اقیانوس از ساحل تاهیتی، زیبا است.

وب‌گاه‌ها و مجلات سفر به طور مداوم از خوانندگان، نویسندگان و سایر کارشناسان صنعت سفر نظرسنجی کرده‌اند تا رتبه‌بندی خود را از زیباترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۲ اعلام کنند. خوشبختانه، سیاره زمین، تنوع زیادی دارد و مملو از مکان‌های شگفت‌انگیز از زیبایی‌های طبیعی نفس‌گیر گرفته تا جاذبه‌های الهام‌بخش است، اما بعضی کشورها، شهرت بیشتری برای زیبایی دارند. در ادامه شما را با زیباترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۲ آشنا می‌کنیم.

کانادا

کانادا در قاره آمریکای شمالی قرار دارد و یکی از بزرگ‌ترین کشورهای جهان محسوب می‌شود که به دلیل برخورداری از مکان‌های زیبا، طبیعت بکر و جاذبه‌های توریستی، هر سال گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. ترکیبی از کوه‌های سربه فلک‌کشیده، دریاچه‌های آرام و جنگل‌های عمیق در این کشور زیبا به چشم می‌خورد. همچنین کانادا ششمین کشور امن جهان است و به‌خاطر مردم دوست‌داشتنی و دیدنی‌های بسیار زیبای خود در جهان شهرت دارد. پارک ملی گروس مورن ( Grose Morne)، یک مکان عالی برای دوستداران طبیعت و حیات وحش است و خلیج فاندی واقع در نواحی شرقی کانادا از دیگر جاذبه‌های توریستی کانادا شناخته می‌شود که به دلیل جذرومدهای شگفت‌انگیز خود توانسته است به یکی از محبوب‌ترین مناطق گردشگری جهان تبدیل شود.

زیباترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۲ کدامند؟

فرانسه

فرانسه، یکی از بزرگ‌ترین کشورهای قاره اروپا است که به علت زیبایی‌های طبیعی و بناهای ساخته شده توسط انسان در جهان شهرت دارد. معماری‌های بی‌نظیر نظیر برج ایفل، غذا و مد در پایتخت این کشور خودنمایی می‌کند. پارک ملی کالونک (Calanques)، یکی از دیدنی‌های فرانسه است که بین تپه‌های آهکی و ساحل قرار دارد. کلیسای جامع نوتردام در پاریس نیز شکوه معماری و هنر را به نمایش می‌گذارد. شهر دورودون (Dordogne) در جنوب غربی فرانسه، گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند و وجود قلعه‌های زیاد، خانه‌های رنگی حاشیه رودخانه و مزارع زیبا در این شهر دوست‌داشتنی بسیار تأثیرگذار است.

زیباترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۲ کدامند؟

یونان

جزیره سانتورینی یونان، ساختمان‌های سفید نمادین آن با گنبدهای آبی روشن، به‌تنهایی کافی است تا یونان را به یکی از زیباترین کشورهای جهان تبدیل کند. در این جزیره کوچک، علاوه بر مناظر و چشم اندازهای زیبا، تمام امکانات مورد نیاز گردشگران مانند هتل‌ها و مسافرخانه‌ها و رستوران‌های بی‌نظیر وجود دارد. ویرانه‌های دیدنی دلفی و مناظر چشمگیر دامنه کوه، از دیگر جاذبه‌های یونان است. سواحل شن و ماسه با طیف گسترده رنگ‌های سفید، سیاه، صورتی یا قرمز که همه توسط آب‌های مدیترانه و کوه‌ها و صخره‌ها احاطه شده‌اند، به‌وفور در این کشور دیده می‌شود. جزیره زاکیانتوس (Zakynthos)، یکی از مکان‌های گردشگری یونان و موزه آکروپویس آتن نیز از دیدنی‌های این کشور زیبا محسوب می‌شود. در مجموع می‌توان گفت که برخورداری از مکان‌های باستان‌شناسی بی‌نظیر، آب و هوای مطبوع مدیترانه‌ای، جاذبه‌های طبیعی و فرهنگ شگفت‌انگیز، یونان را به یکی از پربازدیدترین کشورهای جهان تبدیل کرده است.

زیباترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۲ کدامند؟

ایسلند

ایسلند به دلیل داشتن یخچال‌های طبیعی، چشمه‌های آب گرم، آتشفشان‌های فعال، میدان‌های یخی، آبفشان‌ها و تونل‌های گدازه‌ای، به جزیره آتش و یخ معروف است. این کشور یکی از بهترین مکان‌های روی زمین برای مشاهده شفق شمالی یا قطبی است. مناظری مانند غار یخی Skaftafell، آبشار Dettifoss و ساحل شن سیاه Reynisfjara از منحصربه‌فردترین و زیباترین مکان‌های ایسلند محسوب می‌شود. شهر آکوریری که در شمال ایسلند قرار دارد، یک منطقه ماهیگیری دوست‌داشتنی است و گردشگران می‌توانند با انجام فعالیت‌هایی نظیر ماهیگیری، پیاده‌روی، قایق سواری و اسب‌سواری از بودن در این مکان زیبا لذت ببرند. هافنارفیوردور، یکی دیگر از شهرهای مهم ایسلند و میزبان جشنواره سالانه وایکینگ‌ها است که چشم‌انداز زیبای آن بازدیدکنندگان زیادی را به سوی خود جذب می‌کند.

زیباترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۲ کدامند؟

ایتالیا

ایتالیا بیش از هر کشور دیگری در آثار ثبت‌شده میراث جهانی یونسکو، حرف برای گفتن دارد. مکان‌های باستان‌شناسی رم، برج پیزا، کلیساهای جامع در شهرهایی مانند فلورانس، کانال‌های ونیز و حتی ساختمان‌های ساده این کشور، مانند یک اثر هنری به نظر می‌رسد. همچنین ایتالیا دارای انبوهی از مناظر دوست‌داشتنی است؛ از صخره‌های کنار اقیانوس سواحل آمالفی گرفته تا تپه‌های سرسبز و قله‌های کوه‌های برفی. در گوشه و کنار شهر رم، کلیساهای قرون وسطایی، بناهای باستانی، کاخ‌های زیبای رنسانس و موزه‌های زیبا خودنمایی می‌کند و شهر فلورانس نیز مرکز معماری و هنر دوره رنسانس در ایتالیا محسوب می‌شود که آثار هنری بی‌نظیر مانند مجسمه‌های میکل آنژ را می‌توان در آن یافت. ونیز، یکی از زیباترین شهرهای ایتالیا از نگاه گردشگران است که موزه‌ها و کلیساهای شگفت‌انگیز زیادی در آن وجود دارد و به عنوان شهر روی آب معروف است.

زیباترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۲ کدامند؟

کد خبر 630119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آیت US ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
    0 0
    خیلی خوب بود