پارلمان رژیم صهیونیستی به کابینه نتانیاهو رای داد

پارلمان رژیم صهیونیستی امروز به کابینه بنیامین نتانیاهو رای داد و بر این اساس، وی به‌طور رسمی نخست‌وزیر این رژیم شد.

به گزارش ایمنا، با رای پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) به کابینه بنیامین نتانیاهو، وی به‌طور رسمی نخست‌وزیر این رژیم شد. پارلمان رژیم صهیونیستی با ۶۴ رای موافق از ۱۲۰ عضو کنست، برای سومین بار به کابینه نتانیاهو رای مثبت داد.

کابینه نتانیاهو سی‌وهفتمین کابینه اشغالگران صهیونیست به‌شمار می‌آید، در حالی که هم‌زمان با نشست سخنرانی وی در کنست، صدها نفر در محوطه بیرونی دست به تجمع علیه وی زده بودند.

وی در نشست پارلمان این رژیم، در تشریح برنامه‌های خود با هدف کسب آرا اظهار کرده بود که ما تمام تلاش خود را برای امضای توافقات سازش بیشتر با کشورهای منطقه به‌کار خواهیم گرفت و با دشمنان اسرائیل که در طول ۲۵ سال گذشته علیه ما جنگ به راه انداخته‌اند، مبارزه خواهیم کرد.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، پیش‌تر درباره رویکردها و سیاست‌های دولت تندرو نتانیاهو هشدار داده بود. وی تاکید کرد: ملت فلسطین توسعه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی را با تشدید مقاومت پاسخ خواهد داد.

هنیه تصریح کرد: مواضع و رویکردهای سران رژیم صهیونیستی اوضاع را به سمت انفجار پیش خواهد برد.

وی گفت: اولویت ملت فلسطین برای مقابله با اولویت‌های دولت رژیم صهیونیستی، مقاومت و وحدت است.

بنیامین نتانیاهو، رهبر حزب لیکود، برنامه‌های دولت جدید رژیم صهیونیستی را اعلام کرد. بر اساس این گزارش، تمرکز اصلی دولت نتانیاهو بر توسعه شهرک‌سازی در کرانه باختری است. حزب لیکود در بیانیه‌ای تاکید کرد که یهودیان حقی غیرقابل تصرف در سرتاسر اراضی اشغالی دارند. در این بیانیه آمده بود که دولت جدید در راستای توسعه شهرک‌سازی در سراسر اراضی اشغالی ازجمله الجلیل، النقب، جولان و کرانه باختری قدم برمی‌دارد.

نتانیاهو دیروز چهارشنبه یواو گالنت را به‌عنوان وزیر جنگ دولت خود انتخاب کرد.

منبع: مهر

کد خبر 629991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.