جواد نکونام: حواشی کمر تیممان را شکست/ شخصیتمان پس از تعطیلات متفاوت شده است

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: حواشی ماه‌های گذشته کمر تیممان را شکست، اما عملکرد، رفتار و شخصیت تیم ما پس از تعطیلات کاملا متفاوت بوده است و درون زمین این را نشان داده‌ایم. نیاز داریم که برای هر بازی، این وضعیت را بهبود بخشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جواد نکونام در کنفرانس خبری پیش از دیدار فولاد برابر هوادار در هفته چهاردهم لیگ برتر اظهار کرد: می‌دانیم که با یک تیم خوب و بابرنامه روبه‌رو هستیم. آن‌ها خوب فوتبال بازی می‌کنند و تیم شایسته احترامی هستند. به‌طور قطع باید با تمرکز و انگیزه زیاد وارد زمین شویم تا بتوانیم به موفقیت برسیم. تمام تلاشمان این است که بهترین عملکرد را داشته باشیم تا آخرین بازی خانگی‌مان در نیم‌فصل را با موفقیت پشت سر بگذاریم.

وی افزود: ما در دو بازی اخیر پنج گل زده‌ایم، اما اگر بخواهیم درباره اتفاقات و تصمیم‌گیری‌ها از روز اول صحبت کنیم، شاید نشود بسیار واضح خیلی چیزها را بیان کرد. تا زمانی که تیم ما شرایط نرمال داشت، در لیگ دوم بودیم، اما حواشی، مشکلات و مسائل مختلفی که نمی‌توان درباره آن‌ها صحبت کرد، باعث شد تیم ما به حاشیه برود و شرایط عادی خود را از دست بدهد. می‌دانید که یک ثانیه در فوتبال، سرنوشت یک تیم را عوض می‌کند، اما ما نزدیک به یک ماه تا ۴۰ روز درگیر حواشی بودیم و شرایط تیممان به‌هم ریخت.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان تصریح کرد: پس از تعطیلاتی که داشتیم، شرایط تیممان کمی، باز هم می‌گویم، شرایط تیممان کمی به حالت طبیعی بازگشت. در دو بازی آخر چهار امتیاز گرفته‌ایم و بازی هفته گذشته برابر ذوب‌آهن را باید می‌بردیم، اما تیم حریف خوب دفاع کرد و تمام روزنه‌ها را بست و نتوانستیم گل بزنیم. اگر در بازی قبل با اختلاف سه گل می‌بردیم، هیچ اتفاقی رخ نمی‌داد. به‌هرحال این از جذابیت‌های فوتبال است. به‌طور مثال فرانسه در دقیقه ۱۲۳ گل نمی‌زند تا قهرمان شود و در ضربات پنالتی می‌بازد. این از جذابیت‌های فوتبال است که این اتفاقات تلخ برای همه رخ می‌دهد، اما حواشی امسال کمر تیممان را شکست.

نکونام درباره فصل نقل‌وانتقالات و فعالیت فولاد خاطرنشان کرد: نسبت به نفراتی که جذب می‌کنیم، خروجی نیز داریم و با چند بازیکن صحبت کرده‌ایم. با بازیکنانی که در پست‌های مختلف نیاز داریم در حال مذاکره هستیم تا آن‌ها را جذب کنیم. می‌دانید که ما کمبود بازیکن داریم. شرایط مصدومیت، محرومیت، سرماخوردگی و وضعیتی که در کوران مسابقات برایمان پیش آمد، باعث شد تا کمبود بازیکن داشته باشیم. اما باید به هر نحوی که شده این دو بازی را پشت سر بگذاریم تا تیممان برای نیم‌فصل دوم آماده شود.

وی با اشاره به مصدومان تیمش گفت: در فوتبال روز دنیا که فشار و آسیب‌دیدگی‌ها در تمام تیم‌ها زیاد است، حتی بازیکنان بزرگ دنیا نیز مصدوم می‌شوند که شاید فوتبال آن بازیکن تمام شود. این مسائل به فرم بدن، عضلات بدن و به همه‌چیز بستگی دارد و ممکن است برای هر کسی رخ دهد. صحنه مصدومیت علی قربانی را ببینید، یک پرش خیلی ساده بود و هنگام فرود پا را بد گذاشت و در یک لحظه اتفاقی افتاد که به مصدومیت او منجر شد. می‌توان گفت که مصدومیت‌های عضلانی در تمام دنیا رایج است. سال گذشته در جریان بودم دو تیم اسپانیایی چقدر مصدومیت داشتند. من آمار این‌ها را دارم و اگر خواستید می‌توانم در اختیارتان قرار دهم؛ اما آسیب‌دیدگی‌هایی مانند علی قربانی را کسی نمی‌تواند پیش‌بینی کند. ادن هازارد که به رئال مادرید آمد، همیشه مصدوم بود و شرایط ریکاوری او سخت پیش رفت. حتی سرخیو راموس با آن عضلات و بدن فوق‌العاده آماده، در پاری سن‌ژرمن مصدوم شد.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان ادامه داد: این اتفاقات برای هر کسی می‌تواند رخ دهد و پیش‌بینی‌پذیر نیست. خود من در بهترین لیگ دنیا بازی می‌کردم و دچار آسیب‌دیدگی شدم. این جزو طبیعت فوتبال است و کسی نمی‌تواند بگوید درست است یا نادرست، اما اینکه تعداد مصدومان چقدر باشد، خیلی مهم است. مصدومیت‌های بلندمدت گریبان تیم ما را گرفت و این اتفاقات افتاد که تیممان با مشکلات زیادی مواجه شد. به‌هرحال این‌ها فقط اتفاقاتی است که من درباره آن‌ها صحبت می‌کنم تا شفاف باشد، وگرنه من از غیبت هیچ‌کدام از بازیکنانم گلایه‌ای ندارم. آن‌ها کسانی هستند که می‌خواهند بهترین عملکرد را داشته باشند. ما یک تیم هستیم و تمام بازیکنانی که اکنون هستند، آماده‌اند تا برای بازی فردا بهترین عملکرد را داشته باشند و بتوانیم به بهترین شکل ممکن نیم‌فصل اول را به پایان برسانیم. عملکرد، رفتار و شخصیت تیم ما پس از تعطیلات کاملا متفاوت بوده و درون زمین این را نشان داده‌ایم. نیاز داریم که برای هر بازی، این وضعیت را بهبود بخشیم.

نکونام تاکید کرد: تمام بازیکنان زمانی که به تیمی می‌روند، تلاش می‌کنند بهترین عملکرد را داشته باشند. این اتفاق در همه‌جا رخ می‌دهد. بهترین بازیکنان دنیا به تیم یا شهری نمی‌روند که با آن محیط یا شرایط جدید وفق پیدا نکنند. شاید شرایط زندگی، رختکن، بازیکنان، هم‌پستی‌ها یا افرادی که کنارشان بازی می‌کنند، باعث شود شرایط برایشان خوب پیش برود و نتوانند عملکردی که خودشان دوست دارند را به‌نمایش بگذارند. اما تمام بازیکنانی که نیم‌فصل اول در تیم ما بودند، تلاش کردند بهترین عملکرد را از خودشان به نمایش بگذارند. شاید در خیلی از بازی‌ها نتوانستند آنچه مدنظر ما و خودشان است را به نمایش بگذارند. هیچ مشکلی نیست، به‌هرحال ما از این اتفاقات در فوتبال دیده‌ایم. هیچ تضمینی در فوتبال وجود ندارد که هر بازیکنی پس از انتقال به باشگاه جدیدی، دوباره بهترین باشد یا بتواند بهترین عملکرد را داشته باشد و می‌تواند برعکس آن نیز رخ دهد. این‌ها را در فوتبال دنیا دیده‌ایم و در لیگ ایران نیز قطعا نمونه‌های بیشتری را می‌بینیم.

کد خبر 629987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.