امیرعبداللهیان: ابعاد مذاکرات وین مورد توجه ویژه سلطان عمان بود

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: عمان علاوه بر تلاش برای وصول توافق وین، یکی از مراکز نقل و انتقال دارایی ارزی ایران از سایر بانک‌ها است.

به گزارش ایمنا، حسین امیرعبداللهیان با انتشار توئیتی درباره دیدار روز گذشته با سلطان عمان اظهار کرد: در دیدارم با سلطان عمان، روابط فی‌مابین ممتاز ارزیابی، و درباره مناسبات و وضعیت عربستان، بحرین، یمن، مصر و اوکراین گفت‌وگو شد.

وی با بیان اینکه ابعاد مذاکرات وین مورد توجه ویژه سلطان بود، افزود: عمان علاوه بر تلاش برای وصول توافق وین، یکی از مراکز نقل و انتقال دارایی ارزی ایران از سایر بانک‌ها است.

وزیر امور خارجه کشورمان صبح چهارشنبه در دیدار با هیثم بن طارق آل سعید، سلطان عمان، پیام کتبی رئیس جمهوری اسلامی ایران را که حاوی دعوت رسمی از سلطان عمان برای سفر به کشورمان بود، تقدیم وی کرد.

امیرعبداللهیان در دیدار با پادشاه عمان درباره موضوعات موردعلاقه مشترک دو کشور گفت‌وگو کرد و با مرور دستاوردهای سفر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به مسقط، بر اهمیت اجرایی شدن کامل توافقات انجام‌شده میان دو کشور تاکید کرد.

وی در سفر به عمان با ارتشبد سلطان بن محمد النعمانی، وزیر مکتب سلطانی عمان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

حسین امیرعبداللهیان در این سفر در السید با بدر ابوسعید، همتای عمانی خود، و محمد عبدالسلام، مذاکره‌کننده ارشد دولت نجات ملی یمن، دیدار و گفت‌وگو کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 629979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.