چهره فرسوده شهر گردشگرپذیر/خدمات رفاهی ارزان‌قیمت برای مالکان ناوگان بار

پربازدیدترین اخبار شهری ایران در هفته گذشته را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «زندگی ما با لجن و بوی تعفن یکی شده است» «میثم علینقیان، مدیر کل بازرسی شهرداری اصفهان شد» «رفع تخلف ۱۵۱۸ تابلوی غیرمجاز در اصفهان» «خدمات رفاهی ارزان‌قیمت برای صاحبان و مالکان ناوگان بار» «شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های شهرداری‌های استان یزد تشکیل می‌شود» «نبود نظارت در ساخت‌وسازها علت تخریب سازه‌های فلزی است» «چهره فرسوده شهر گردشگرپذیر / مالکیت خصوصی بزرگترین مانع احیای بافت» «اصفهان در عزای حضرت زهرا (س) سیاه‌پوش شد» «صفر تا ۱۰۰ مدیریت پسماند در سمنان» «گلایه شهروندان گرگانی از اجرا نشدن طرح کمربندی» از عناوین اخباری است که هفته گذشته در صدر پر بازدیدهای سرویس شهروکلانشهر ایمنا قرار گرفت و در این بسته خبری بازنشر می‌شود.

زندگی ما با لجن و بوی تعفن یکی شده است!

«زندگی ما با لجن و بوی تعفن یکی شده است!» از پرمخاطب‌ترین اخبار شهری ایران ایمنا در هفته گذشته بود.

قرچک با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب شرق استان تهران قرار دارد. یک مشکل ۱۲ ساله در منطقه پوئینک قرچک به دلیل نبود شبکه فاضلاب و انبوه‌سازی گسترده وجود دارد. شهروندان پوئینک با نم‌زدگی و پس‌زدگی آب فاضلاب در منازل روبه‌رو هستند و مشکل اصلی را نبود شبکه فاضلاب می‌دانند.

محسن خرمی‌شریف، شهردار قرچک در این خصوص گفت: اواخر دهه ۱۳۶۰ توسط مسکن و شهرسازی ۱۵۰۰ واحد مسکونی در محله پوئینک قرچک ساخته شد، اما در ابتدای ساخت این واحدها زیرساخت لازم برای دفع فاضلاب فراهم نشد؛ در حال حاضر شهروندان ساکن در این منطقه با مشکل دفع آب فاضلاب مواجه هستند.

وی تصریح کرد: با شرکت سازنده دستگاه اُزن‌ساز قرارداد بستیم تا پس از تحویل و نصب دستگاه، پروژه تحویل آب و فاضلاب شهرستان شود و از پساب فاضلاب در چرخه کشاورزی استفاده شود.

شهردار قرچک با بیان اینکه این پروژه تا دو ماه آینده به اتمام خواهد رسید، تاکید کرد: اجرای پروژه به صورت مشارکتی با آب و فاضلاب انجام می‌شود و شهرداری برای اجرای این طرح ۲.۵ میلیارد تومان هزینه کرده است.

داریوش فضل الهی، معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب آبفای جنوب شرقی استان تهران با تاکید بر اینکه شهر قرچک شبکه فاضلاب دارد، تصریح کرد: اجرای طرح فاضلاب در قرچک مطابق برنامه‌ریزی و اقدامات انجام شده از اولویت‌های کاری شرکت است.

وی افزود: فرآیند انتخاب پیمانکار تصفیه‌خانه فاضلاب با مبلغ برآورد ۴۰۰ میلیارد تومان در حال انجام است، پیمانکار احداث دیوار تصفیه‌خانه فاضلاب نیز انتخاب شده است و برای حصارکشی این تصفیه‌خانه تا یک ماه آینده با مبلغ قرارداد ۲۰ میلیارد ریال اقدام خواهد شد.

«میثم علینقیان» مدیر کل بازرسی شهرداری اصفهان شد

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان با صدور حکمی، «میثم علینقیان» را به سمت مدیرکل بازرسی شهرداری اصفهان منصوب کرد.

رفع تخلف ۱۵۱۸ تابلوی غیرمجاز در اصفهان

روح‌الله ابوطالبی، مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: در ۹ ماهه امسال، تعداد ۴۷۲۶ اخطاریه در بخش جلوگیری از نصب تابلوهای غیرمجاز، صادر و ۱۵۱۸ مورد رفع تخلف شده است.

نبود نظارت بر ساخت‌وسازها علت تخریب سازه‌های فلزی است

مصطفی همتی، سفیر بازآفرینی شهری بم نبود نظارت در ساخت‌وساز را علت تخریب سازه‌های فلزی دانست و گفت: تنها نباید به بازآفرینی بافت فرسوده فکر کرد، زیرا مقاوم‌سازی اهمیت بسیاری دارد.

خدمات رفاهی ارزان‌قیمت برای صاحبان و مالکان ناوگان بار

سیدعلی عبداللهی، مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌و نقل بار شهرداری اصفهان گفت: برای نخستین بار امکان رفاهی تحت عنوان «بارکارت» با هماهنگی شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان برای مالکان ناوگان بار و افرادی که ذیل مجموعه این سازمان فعالیت می‌کنند، صادر شد.

«شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های شهرداری‌های استان یزد» تشکیل می‌شود

حامد سلطانی، مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری یزد با تاکید بر ضرورت بهبود کمی و کیفی فعالیت روابط‌عمومی‌ها در شهرداری‌های استان، گفت: شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های شهرداری‌های استان یزد تشکیل می‌شود.

وی افزود: با توجه به این موضوع و اهمیت بسیاری بالای اطلاع‌رسانی، لازم است اقداماتی در زمینه تقویت روند فعالیت روابط‌عمومی شهرداری‌ها و تبادل تجربیات در سطح استان یزد انجام شود.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری یزد گفت: به دنبال آن هستیم تا نخستین جلسه این شورا در اولین فرصت و پس از انجام مراحل قانونی برای تصویب اساسنامه و انتخاب اعضای هیئت رئیسه، با حضور مدیران روابط‌عمومی شهرداری‌های استان یزد برگزار شود تا بتوانیم زمینه ارتقای کمی و کیفی فعالیت روابط‌عمومی‌های شهرداری‌های استان را فراهم کنیم.

چهره فرسوده شهر گردشگرپذیر / مالکیت خصوصی بزرگترین مانع احیای بافت

«چهره فرسوده شهر گردشگرپذیر / مالکیت خصوصی بزرگترین مانع احیای بافت» یکی دیگر از پرمخاطب‌ترین اخبار شهری ایمنا در هفته گذشته بود.

گوگد شهر کوچکی در استان اصفهان و شهرستان گلپایگان است. معضل بافت فرسوده در این شهر جدی بوده و مشکلات زیادی را برای ساکنان ایجاد کرده است. وضعیت بافت و بناهای فرسوده برای این شهر گردشگرپذیر که دومین سازه خشتی آجری بزرگ ایران در آن قرار دارد نامناسب است و دستگاه‌های متولی باید نسبت به نوسازی فضاها، اماکن قدیمی، زیرساخت‌ها و منازل مستقر در بافت فرسوده شهر گوگد اقدام کنند.

حسین علی‌محمدی، شهردار گوگد در این خصوص گفت: از سال گذشته تاکنون نزدیک به شش هزار مترمربع از بافت‌های فرسوده شهر که برای شهروندان خطرساز بوده است و معضل بهداشتی و اجتماعی داشته، بر اساس ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها با همکاری شهروندان تخریب شده است، به دنبال آن هستیم تا بافت‌های فرسوده شهر که موجب نازیبایی سیمای بصری می‌شود را بر اساس ماده ۵۵ قانون شهرداری تخریب کنیم.

وی افزود: محدوده قانونی شهر گوگد نزدیک به ۳۰۰ هکتار است که ۳۰ درصد آن بافت فرسوده است. بافت فرسوده مصوب شهر گوگد ۲۹ هکتار بود که با پیگیری‌های زیاد و طی دو سال گذشته این میزان به ۹۰ هکتار افزایش یافته و در کمیسیون‌های مربوطه نیز مصوب شده است.

اصفهان در عزای حضرت زهرا (س) سیاه‌پوش شد

«اصفهان در عزای حضرت زهرا (س) سیاه‌پوش شد» یکی دیگر از پرمخاطب‌ترین اخبار شهری ایمنا در هفته گذشته بود.

حمید قنادنیا مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان در خصوص فضاسازی شهر اصفهان برای سالروز شهادت فاطمیه (س) و سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: برای ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، طراحی و اجرای المان‌های موقت شهری در سطح مناطق پانزده‌گانه شهر صورت گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین دو هزار پرچم در سطح شهر اصفهان نصب شد، آذین‌بندی معابر اصلی شهر و مشارکت در اجرا و راه‌اندازی ۳۰ ایستگاه صلواتی در نقاط مختلف شهر نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری اصفهان است.

صفر تا ۱۰۰ مدیریت پسماند در سمنان

«صفر تا ۱۰۰ مدیریت پسماند در سمنان» از پرمخاطب‌ترین اخبار شهری ایمنا در هفته گذشته بود.

مدیریت پسماند یکی از چالش‌های جدی مدیران در سراسر جهان است، این مسئله در کشورهای در حال توسعه مانند ایران به دلیل استفاده نکردن از فناوری‌های به‌روز به مراتب حادتر است. طی سال‌های گذشته اقداماتی در شهرهای مختلف ایران از جمله سمنان در راستای بهبود وضعیت جمع‌آوری و دفن پسماند انجام شده است.

مجتبی اعوانی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان  گفت: یکی از کارآمدترین سازوکارهای مدیریت شهری جهت ارتقا و توسعه فرهنگ شهروندی و رفع معضلات و مشکلات شهر به ویژه مدیریت پسماند، بهره‌مندی از فرآیند آموزش به ویژه آموزش‌های همگانی و شهروندی است.

وی افزود: توجه نداشتن به آموزش شهروندی موجب رکود نقش شهروندان در نظام مدیریت شهری و فراهم نشدن شرایط توسعه پایدار می‌شود؛ لذا آموزش و توانمندسازی شهروندان برای ارتقای سطح دانش، تقویت مهارت‌ها، کسب عادت‌های صحیح زندگی اجتماعی و بروز رفتارهای مطلوب شهروندی به خصوص در راه بهره‌گیری مناسب از امکانات شهری از مهمترین ضرورت‌های سازمان مدیریت پسماند و تبدیل مواد شهری شهرداری است.

گلایه شهروندان گرگانی از اجرا نشدن طرح کمربندی

«گلایه شهروندان گرگانی از اجرا نشدن طرح کمربندی» یکی دیگر از پرمخاطب‌ترین اخبار شهری ایمنا در هفته گذشته بود.

شهروندان گرگانی نسبت به اجرا نشدن طرح کمربندی که موجب ترافیک سنگین، تصادفات و تخریب تأسیسات و زیرساخت‌های شهری شده است، گلایه‌مند هستند.

یک مشکل ۱۲ ساله در شهر گرگان به دلیل نبود کمربندی وجود دارد. آلودگی صوتی، تردد خودروهای سنگین از داخل شهر، افزایش ترافیک و تخریب تأسیسات و زیرساخت‌های شهری تنها بخشی از مشکلات نبود کمربندی است که تردد شهروندان را با مشکل مواجه کرده و خسارت‌های جانی و مالی برای آنها در پی داشته است.

سیدمحمدرضا سیدالنگی، شهردار گرگان در این خصوص گفت: احداث کنار گذر شهرها از وظایف وزارت راه و شهرسازی است، در این زمینه پیگیری‌ها از سوی نمایندگان شهر گرگان در مجلس، استاندار و مدیر کل راه و شهرسازی به عنوان دبیر شورای هماهنگی انجام شده است.

وی افزود: قطعه نخست پروژه کنار گذر شهر گرگان بیش از ۹۰ درصد پیشرفت داشته است و قابلیت این را دارد که با تخصیص اعتبار به بهره‌برداری برسد، با بهره‌برداری از قطعه نخست ترافیک جرجان به میدان شهید قندهاری منتقل می‌شود؛ لذا برای اینکه از این معضل رهایی پیدا کنیم باید قطعه دوم نیز اجرایی شود.

شهردار گرگان اضافه کرد: در حال رایزنی برای واگذاری طرح به بخش خصوصی هستیم تا در یک بازه زمانی چهار تا پنج ساله قطعه دوم کمربندی اجرا شود و بار ترافیک سنگین از داخل شهر گرگان عبور نکند، چراکه هزینه‌های زیادی برای شهرداری و شهروندان در پی داشته است.

کد خبر 629959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.