دیپلماسی مرزی با کشورهای پاکستان و افغانستان در دستور کار دولت

وزیر کشور با بیان اینکه مرزهای جنوب شرق ایران در سیستان‌وبلوچستان فرصت طلایی را برای مبادلات کالا به کالا با کشورهای همسایه فراهم کرده است تا ضمن تامین کالاهای ضروری کشور، صادرات نیز به بهترین شکل رونق گیرد، تاکید کرد: مرزهای این استان یک ظرفیت بزرگ به‌شمار می‌رود.

به گزارش ایمنا، احمد وحیدی شامگاه چهارشنبه هفتم دی، در حاشیه مراسم تودیع و معارفه استاندار سیستان‌وبلوچستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: زمینه‌های رشد بسیار خوبی در سیستان‌وبلوچستان ایجاد شده اما چون محرومیت‌ها از سال‌های گذشته برجا مانده است، امکان دارد دستاوردها به چشم نیاید و دولت همچنان تلاش دارد با حضور استاندار جدید در این استان زمینه رفع مشکلات را فراهم کند و توسعه را برای منطقه رقم بزند.

وزیر کشور افزود: به منظور توسعه روز افزون سیستان‌وبلوچستان بیش از ۲۴ هزار میلیارد تومان در سفر هیئت دولت و رئیس‌جمهور به این استان اختصاص داده شده است.

وحیدی اظهار کرد: سیستان‌وبلوچستان دارای مردم غیور، وفادار، صمیمی و مرزداران گرانقدری است که یکی از وظایف ما خدمت به این مردم، رفع مشکلات آنان و کمک به رفع محرومیت‌های از چهره استان است.

وی آب، راه و اشتغال را از مهمترین مسائل در سیستان‌وبلوچستان مطرح کرد و افزود: دولت تلاش کرده است با انجام پروژه‌های کلان نظیر بزرگراهی، گازرسانی و خط ریلی به ارائه خدمات به مردم این استان بپردازد. با توجه به وجود ظرفیت‌های مطلوب در منطقه باید از آنها برای توسعه و رفع مشکل اشتغال بهره گرفت.

وی تصریح کرد: مرزهای آبی و معادن سیستان‌وبلوچستان از ظرفیت‌های ارزشمند به‌شمار می‌رود که ضمن اهتمام دولت برای استفاده از این ظرفیت‌ها باید هم سرمایه‌گذاران و هم مردم در این زمینه ورود جدی داشته باشند.

وحیدی ادامه داد: علاوه‌بر مصوبات دولت در سفر رئیس‌جمهور به سیستان‌وبلوچستان، چندین شرکت بزرگ در زمینه‌های مختلف نظیر معدن دور هم جمع شدند و با تشکیل کنسرسیوم به دنبال توسعه و پیشرفت این منطقه هستند.

وی گفت: سیستان‌وبلوچستان با اقدامات مطلوب صورت گرفته در بسیاری از بخش‌ها نظیر طرح نهضت ملی مسکن و پارک علم و فناوری در رده برتر کشور قرار دارد.

وی اظهار کرد: سیستان‌وبلوچستان نیازمندی‌هایی دارد که ما وظیفه داریم به مردم این استان خدمت کنیم. رئیس‌جمهور در میدان است و تلاش می‌کند، برخی از کارها نیازمند زمان است اما با وجود تحریم‌ها و توطئه‌ها در بسیاری از مسائل رو به جلو هستیم.

وزیر کشور گفت: در سیستان‌وبلوچستان مشکلاتی در زمینه آب داریم که تذکرات فراوانی به کشور همسایه و طالبان داده شده است.

وی ادامه داد: ضمن اینکه پیگیر مسائل حقابه هستیم باید مسیرهای دیگر را هم برای برطرف کردن مشکل آب سیستان‌وبلوچستان دنبال کنیم.

وحیدی تصریح کرد: مقدمات انتقال آب از دریای عمان به سیستان‌وبلوچستان آغاز و حفر چاه‌های ژرف اقدامات خوبی انجام شده است و در حال خرید دکل برای حفر هستیم.

وی ادامه داد: ما باید تلاش کنیم که سرمایه‌گذاران را برای حضور در سیستان‌وبلوچستان تشویق کنیم، چون این استان ظرفیت‌های بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی دارد.

وزیر کشور گفت: سیستان‌وبلوچستان ظرفیت سرمایه‌گذاری ده‌ها هزار میلیارد تومان دارد، به‌ویژه در بخش معادن از ظرفیت‌های معدنی بسیار خوبی برخوردار است.

وی تصریح کرد: سیستان‌وبلوچستان امنیت دارد و باید زمینه حضور سرمایه‌گذاران را در این استان پهناور ایجاد کنیم.

کد خبر 629926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.