آزادسازی محور ابوعلی‌سینا از اولویت‌های شهرداری است

شهردار شهرکرد گفت: آزادسازی محور ابوعلی‌سینا از اولویت‌های شهرداری جهت روان‌سازی ترافیک شهر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسین واحدیان امروز _پنجشنبه هشتم دی‌ماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: چند سالی است که طرح آزادسازی از خیابان سعدی به سمت میدان ابوعلی‌سینا، خیابان امیرکبیر و کمربندی ۱۵ خرداد در شهرداری شهرکرد مطرح شده و در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد آزادسازی محور ابوعلی‌سینا انجام و توافقات مربوط به آن اخذ شده است.

شهردار شهرکرد خاطرنشان کرد: محور ابوعلی‌سینا از اولویت‌های آزادسازی شهرداری است و نیاز به اعتبارات مالی ویژه دارد، به این منظور امسال تمام پلاک‌هایی که هنوز توافق نکرده‌اند را شناسایی کردیم و وارد مذاکره با مالکان شدیم.

واحدیان با اشاره به صدور دعوتنامه برای مالکان و مذاکره مجدد با مالکانی که قصد واگذاری ندارند، تصریح کرد: عزم شهرداری بر این است که امسال این پروژه را آغاز کنیم، اما این اقدام منوط به آزادسازی بخش‌هایی است که مالک خصوصی دارد و زمان دقیق آن هنوز مشخص نیست.

وی تصریح کرد: احداث این محور نقش مهمی در کاهش ترافیک شهر دارد و ایجاد آن موجب روان‌سازی ترافیک شهرکرد می‌شود، در صورتی که امسال آزادسازی این محور، به طور کامل انجام نشود، سال آینده در اولویت شهرداری قرار خواهد گرفت.

شهردار شهرکرد با اشاره به بارش برف زمستانی، گفت: بارش نخستین برف شهرکرد در زمستان امسال مشکلاتی برای ساکنان غرب شهرکرد ایجاد کرد، این بارش از جمعه شب _دوم دی‌ماه _ آغاز شد و تا ساعت ۵:۰۰ همه عوامل مرتبط در شهرداری در سطح نواحی و مناطق در حال آماده‌باش بودند و ارائه خدمات و برف‌روبی در همه نقاط حتی غرب شهرکرد به‌خوبی انجام شد.

واحدیان تاکید کرد: این خدمات‌رسانی در بخش کمربندی و محله‌های میرآباد و منظریه که شدت بارش برف بیشتر بود، تا ساعت ۵:۰۰ به‌خوبی انجام شد، اما در بازه زمانی ۶:۳۰ تا ۸:۰۰ صبح شنبه _سوم دی‌ماه‌_ شدت بارش برف یک‌باره زیاد شد و همه عوامل مرتبط مجبور شدند تمام مراحل برف‌روبی را دوباره تکرار کنند که با کمبود تجهیزات مواجه شدیم و در بعضی از محلات شهر مانند محله منظریه نتوانستیم به سرعت کار را انجام دهیم؛ از همه شهروندان منظریه و میرآباد پوزش می‌طلبیم.

وی اضافه کرد: همه عوامل شهرداری نهایت تلاش خود را کردند تا کمترین حادثه و اخلال برای تردد برای شهروندان به وجود نیاید.

شهردار شهرکرد با اشاره به تأثیرگذاری فرهنگ شهروندی بر فرهنگ عمومی گفت: توجه به فرهنگ شهروندی اولویت شهرداری است و موجب ارتباط دوسویه شهروندان و شهرداری می‌شود. ایجاد درآمد پایدار برای اجرای برنامه‌های اولویت‌داری مانند حل مشکل ترافیک از طریق آزادسازی و احداث محور ابوعلی‌سینا مورد تاکید است.

واحدیان افزود: به‌منظور تحقق ارتقای فرهنگ شهروندی، موضوع‌های اولویت‌دار شهرداری در حوزه کمیته شهروندی تعیین شده است که شامل مباحث مختلفی در حوزه‌های حمل‌ونقل، ترافیک، شهرسازی و خدمات شهری است و باید در کانون توجه قرار گیرد.

کد خبر 629919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.