بسیاری از قوانین در شهرستان‌های محروم قابلیت اجرایی ندارد

رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی شهرستان کوهرنگ با بیان اینکه اعتبارات تخصیصی به شهرها و روستاها بر اساس سرشماری جدید نفوس و مسکن است، گفت: بسیاری از قوانین در شهرستان‌های محروم قابلیت اجرایی ندارد و منجر به مهاجرت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن خدادادی امروز _پنجشنبه هشتم دی‌_ در جلسه کارگاه آموزشی شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان کوهرنگ، اظهار کرد: بازنگری طرح‌های هادی روستاهای شهرستان کوهرنگ، تکمیل زیرسازی و جدول‌بندی کوچه‌ها و تعیین تکلیف مجری رسیدگی به جاده‌های آنتنی روستا باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه اعتبارات تخصیصی به شهرها و روستاها بر اساس سرشماری بوده، لازم است سرشماری جدید نفوس و مسکن صورت گیرد و به مسئولان کشوری اعلام شود، باید وضع قوانین به صورت منطقه‌ای باشد زیرا بسیاری از قوانین در شهرستان‌های محروم قابلیت اجرایی ندارد و منجر به مهاجرت می‌شود.

رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی شهرستان کوهرنگ ضرورت رفع موانع در ساخت‌وساز و تغییر کاربری و الحاق زمین‌ها را مطرح کرد و افزود: بیش از ۹۰ درصد زمین‌های شهرستان کوهرنگ سند رسمی ندارد و همین موضوع باعث کاهش اشتغال‌زایی شده است.

وی تصریح کرد: اعتبارات در نظر گرفته شده برای زلزله شهرستان کوهرنگ و چهاربانده شدن محور ارتباطی فارسان–کوهرنگ باید پیگیری شود.

خدادادی همچنین خواستار حضور فرماندار در جلسات شوراهای اسلامی شد و گفت: اطلاع‌رسانی دقیق به مردم در رابطه با مراحل اجرای پروژه‌ها، افزایش ضریب ورزشی و زیرساخت ورزشی و توجه و پیگیری سند توسعه شهرستان کوهرنگ باید در دستور کار قرار گیرد.

رحم‌خدا غیبی، عضو شورای اسلامی شهر چلگرد با اشاره به لزوم پیگیری مسئولان جهت اختصاص اعتبار بیشتر به شهرستان‌های محروم، خاطرنشان کرد: به منظور رعایت عدالت و انصاف توجه جدی به شهرستان کوهرنگ ضروری است.

وی با اشاره به سوالات متداول مطرح شده در این‌باره افزود: آیا سازمان بازرسی می‌تواند به آرای کمیسیون ماده ۷۷ ورود کند؟ نحوه اعمال آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها چگونه است؟ نحوه بررسی پرونده‌های حل اختلاف و رسیدگی به تخلفات شوراهای شهر و روستا به چه صورت است؟ نحوه توزیع مالیات بر ارزش افزوده و قانون درآمد پایدار به چه صورت است؟

عضو شورای اسلامی شهر چلگرد با اشاره به اهمیت رفع اختلافات بین شوراهای اسلامی و پیشبرد اهداف با وحدت نظر تصریح کرد: برخورد با آداب و رسوم و فرهنگ‌های نادرست از جمله تیراندازی و خواننده‌های مراسم همچنین ارجاع پرونده‌های قضائی شهرداری به شورای اسلامی شهر از ضروریات است.

کد خبر 629881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.