افزایش ۲۷ درصدی مسمومیت با گاز CO در ۹ ماهه سال جاری

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان از افزایش ۲۷ درصدی مسمومیت با گاز CO در ۹ ماهه سال جاری، خبر داد و ماموریت‌های اورژانس اصفهان در این مدت را تشریح کرد.

فرهاد حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، کارشناسان اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان به ۲۱۹ هزار و ۷۴۶ مأموریت امدادرسانی اعزام شدند که از مجموع آن‌ها، ۱۵۷ هزار و ۸۲۰ مورد مربوط به حوادث غیر تصادفی و ۶۱ هزار و ۹۲۷ مورد حوادث رانندگی بوده است.

وی افزود: در این مدت از مجموع حوادث رانندگی منجر به جرح در سطح استان اصفهان، ۴۳ هزار و ۶۴۲ مورد در مناطق شهری و ۱۸ هزار و ۲۸۵ مورد در نقاط جاده‌ای استان رخ داده و میزان موارد مسمومیت با گاز منوکسید کربن در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷ درصد افزایش داشته است.

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، ۲۵۲ مورد مسمومیت با منوکسیدکربن به سامانه ۱۱۵ استان اصفهان گزارش شد که از این تعداد ۲۳۹ نفر با دریافت خدمات اورژانس پیش‌بیمارستانی در محل حادثه، درمان یا توسط واحدهای امدادی اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند و از مجموع افراد مسموم، ۱۳ نفر جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه امداد هوایی اورژانس استان اصفهان در مدت مشابه سال گذشته در ۲۷ مأموریت امدادی، ۳۴ بیمار و مصدوم را به مراکز درمانی منتقل کرده است، از افزایش ارائه خدمات اورژانس هوایی در سطح استان خبر داد و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، بالگرد امدادی اورژانس استان ۵۳ بار به مأموریت اعزام و ۷۷ بیمار و مصدوم را به مراکز درمانی استان اصفهان منتقل کرد.

حیدری اضافه کرد: فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از ۱۶۱ پایگاه امدادی شامل ۸۱ پایگاه شهری، ۷۹ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی و پنج اتاق فرمان برخوردار است.

کد خبر 629880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.