استفاده از نمک برای یخ‌زدایی معابر شهر به حداقل برسد

شهردار خوانسار گفت: خوانسار باغ‌شهر است و به منظور حفظ باغات باید مقدار کمی نمک برای یخ‌زدایی معابر سطح شهر استفاده شود، زیرا آب حاصل از برف به داخل رودخانه‌ها نفوذ می‌کند و موجب نیتراته شدن خاک و آسیب به زمین‌های کشاورزی می‌شود.

مهدی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آمادگی نیروهای خدمات شهری شهرداری خوانسار هنگام بارش برف، اظهار کرد: خوانسار شهری به طول ۱۴ کیلومتر و دارای حدود ۲۸۰ متر معبر اصلی است.

وی افزود: اولویت نخست شهرداری در روزهای برفی، بازگشایی معابر اصلی، مسیر دستگاه‌های خدماتی، دانشگاه‌ها و مدارس شهر است.

شهردار خوانسار خاطرنشان کرد: خوانسار کمربندی ندارد؛ لذا مسیر خوانسار-دامنه و خوانسار-گلپایگان در مواقع بارش برف به صورت مستمر برف‌روبی می‌شود تا کمترین خسارت را داشته باشیم، ضمن اینکه شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی در سراشیبی است و ابتدا و انتهای آن ۲۵۰ متر اختلاف سطح دارد.

احمدی تصریح کرد: با توجه به باغ‌شهر بودن خوانسار، شغل بیشتر شهروندان کشاورزی و باغداری است و برای حفظ باغات شهر باید مقدار کمی نمک برای یخ زدایی معابر شهر استفاده شود، زیرا آب حاصل از برف به داخل رودخانه‌ها نفوذ می‌کند و موجب نیتراته شدن خاک و آسیب به زمین‌های کشاورزی می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری خوانسار یک دستگاه گریدر و یک دستگاه برف‌روب دارد، ادامه داد: کار برف‌روبی با این دستگاه‌ها تنها در معابر دارای عرض ۱۲ متر و بدون شیب امکان‌پذیر است.

شهردار خوانسار با بیان اینکه پارک خودروها در کنار خیابان‌ها کار برف‌روبی را دشوار می‌کند، گفت: شهروندان در اداره شهر، برف‌روبی، فرهنگ‌سازی و پرداخت عوارض با شهرداری مشارکت داشته باشند.

احمدی افزود: شهروندان با پرداخت به‌موقع عوارض، شهرداری را در خرید دستگاه‌های برف‌روب و ارائه خدمات بهتر یاری کنند.

وی از توزیع ۱۰ هزار کیسه مخلوط شن و نمک در سطح معابر شهر خوانسار خبر داد و اظهار کرد: شهروندان در روزهای برفی از تردد بدون زنجیر چرخ در سطح شهر خودداری کنند.

کد خبر 629841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.