با بدشانسی فینال مسابقات را از دست دادم/ لیگ جهانی امارات پیش روی تیم ملی کاراته

کاراته‌کای بانوی کشورمان گفت: ورزش قهرمانی نیازمند حمایت مادی و معنوی بیشتری است؛ مدیران ورزشی کشورمان باید به این موضوع توجه داشته باشند. حتی باید به این موضوع اشاره کنم که کم‌کاری برخی مسئولان ورزش باعث از دست دادن مدال جهانی‌ام شد، درحالی‌که می‌توانستم قهرمانی مسابقات ترکیه را کسب کنم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیکارهای کاراته قهرمانی قاره کهن در شرایطی _جمعه بیست‌وپنجم آذرماه_ به میزبانی ازبکستان در شهر تاشکند برگزار شد که در پایان روز نخست نمایندگان کاراته ایران موفق به کسب یک نشان طلا، دو نقره و چهار برنز شدند.

زهرا رضازاده نماینده استان اصفهان در تیم ملی کشورمان در وزن منهای ۵۴ کیلوگرم پس از پیروزی هشت بر صفر مقابل کوییشیبای از کشور قزاقستان در ادامه با رأی داوران مغلوب حافظان از کشور سنگاپور شد و در جدول شارژ مجدد با پیروزی ۶ بر صفر برابر تانگ از چین‌تایپه صاحب گردن‌آویز برنز شد.

پس از این افتخارآفرینی، محمد صیرفی‌نژاد مدیر منطقه ۲ شهرداری اصفهان در آئین تجلیل و قدردانی از «زهرا رضازاده» دارنده مدال برنز پیکارهای کاراته قهرمانی قاره کهن در جمع اهالی محله دهنو، اظهار کرد: مدال‌آوری بانوان ورزشکار جای تقدیر دارد؛ این موفقیت‌ها انگیزه‌بخش است و آن‌ها می‌توانند به سایر زنان مسیر درست را نشان دهند.

زهرا رضازاده، کاراته‌کای بانوی تیم ملی کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره مسابقات کاراته تاشکند اظهار کرد: هجدهمین دوره مسابقات آسیایی ۲۰۲۲ در تاشکند ازبکستان از ۲۵ تا ۲۹ آذرماه در قالب مسابقات نوجوان دختر و پسر برگزار شد. سطح نسبتاً بالایی را از رقابت‌ها شاهد بودیم و کشورهای مطرحی ازجمله ژاپن، قزاقستان، اردن و چین تایپه در آن شرکت داشتند.

در این رقابت‌ها برای مدال خوش‌رنگ طلا تلاش کردم و سطح خود را در حد کسب این مدال و فینالیست شدن در مسابقات می‌دیدم اما با بدشانسی و رأی داوران فینال را از دست دادم.

با بدشانسی فینال را از دست دادم/ورزش قهرمانی نیازمند حمایت مادی و معنوی بیشتری است

وی درخصوص چگونگی از دست رفتن طلای مسابقات و حضور در رده‌بندی ادامه داد: در مسابقه با حریف سنگاپوری که پیش‌تر و در مسابقات جهانی که آبان‌ماه در ترکیه برگزار شد، توانستم سه بر صفر بر وی غلبه کنم اما در این بازی‌ها نتیجه صفر بر صفر به اتمام رسید. در صورتی که در طول مسابقه هر تکنیکی را اجرا می‌کردم داوران امتیازی نمی‌دادند یا تک‌پرچم برای آن بالا می‌رفت که این مورد امتیاز محسوب نمی‌شد و درواقع در حین بازی باید دو یا بیشتر داوران یکدیگر را حمایت کنند تا امتیاز نهایی ثبت شود. درنهایت وقتی بازی صفر صفر به پایان رسید باید داوران به پیروز بازی رأی می‌دادند که متأسفانه به پیروزی حریفم رأی داده شد.

کاراته‌کار ملی پوش کشورمان با اشاره به مسابقات آینده خود تصریح کرد: مسابقات کاراته وان کشور که چند دوره آن در ایران برگزار می‌شود و مسابقات لیگ جهانی امارات پیش روی ماست. تلاش می‌کنم در این دو رقابت حضور داشته باشم چراکه هردو دارای رنکینگ و امتیاز است و حریفان صاحب نام در آن شرکت می‌کنند. علاوه بر این موضوع مایل هستم کسب تجربه بیشتری در کاراته و حضور در مسابقات مختلف داشته باشم.

رضازاده حمایت مسئولان ورزش استان و کشور از رشته کاراته به ویژه بانوان را ضروری دانست و اظهار کرد: انتظار داریم که حمایت بیشتری از ما وجود داشته باشد. ورزش قهرمانی نیازمند حمایت مادی و معنوی بیشتری است و مدیران ورزشی کشورمان باید به این موضوع توجه داشته باشند. حتی باید به این موضوع اشاره کنم که کم‌کاری برخی مسئولان ورزش باعث از دست دادن مدال جهانی‌ام شد درحالی که می‌توانستم قهرمانی مسابقات جهانی ترکیه را کسب کنم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از مربی و خانواده‌ام که در این مسیر در هر شرایطی کنارم بودند تشکر می‌کنم و امیدوارم بتوانم با رفتن روی سکوی اول زحمات‌شان را جبران کنم.

با بدشانسی فینال را از دست دادم/ورزش قهرمانی نیازمند حمایت مادی و معنوی بیشتری است

کد خبر 629840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.