بهادری جهرمی: دولت با متضرر کردن مردم در بورس برای خود منفعت ایجاد نمی‌کند

سخنگوی دولت با بیان اینکه در حال حاضر بازار کاذبی در حوزه ارز ایجاد شده که موقتی است، گفت: این دولت با ضرر زدن به مردم در بورس برای خودش منفعت ایجاد نمی‌کند.

به گزارش ایمنا، علی بهادری جهرمی طی سخنانی در نشست مسئولان سیاسی بسیج دانشجویی خواهران در آبعلی با تاکید بر اهمیت توجه و برنامه‌ریزی برای آینده اظهار کرد: در آیات و روایات داریم که هر کشور و قومی خودش آینده‌اش را ترسیم و طراحی می‌کند و تصمیم می‌گیرد که پیشرو و آینده‌ساز باشد یا پیرو باشد و آینده‌اش را دیگران بسازند. در این مسیر هم طبیعتا رقابتی بین افراد و جوامع وجود دارد و هر که فعال‌تر باشد، موفق‌تر است.

وی ادامه داد: ما با توجه به اختلاف دیدگاه جدی که در جهان‌بینی‌مان با بعضی کشورها داشتیم، در مسیری که برای رشد طراحی می‌کنیم نیز نگاه متفاوتی داریم. مسئله این است که جامعه مطلوب چه جامعه‌ای است. برای مثال در آن آزادی ازدواج با همجنس نماد آزادی و مطلوبیت است یا اینکه استحکام بنیان خانواده مطلوبیت دارد؟

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: در رقابت برای آینده‌سازی به‌ویژه پس از جنگ جهانی دوم، تفاوت معناداری بین کشورهای جهان ایجاد شد. بعضی کشورها درگیر جنگ شدند و عقب افتادند و بعضی دیگر که در راسشان ایالات متحده آمریکا بود، پیشرو شدند، زیرا از جنگ دور ماندند.

بهادری جهرمی تشریح کرد: کشورهای پیروز جنگ جهانی دوم ازجمله آمریکا، انگلستان، فرانسه و شوروی ساختاری در سازمان ملل به نام شورای امنیت ایجاد کردند تا به ادعای خودشان از جنگ پیشگیری کنند، ولی عنان این ساختار با حق وتو در دست خودشان بود. خلاصه حق وتو نیز همین است که کاری که من بخواهم در جهان می‌شود و کاری که نخواهم نمی‌شود که این مسئله خیلی شفاف است.

وی تصریح کرد: ساختار سازمان ملل مبتنی بر حق وتو برای تنظیم‌گری جهان با قواعد حقوقی است؛ یعنی زورگویی و دیکتاتوری قانونی به وسعت جهان تشکیل شده است. پس از آن نیز تقریبا با فاصله یک سال در معاهده دیگری دلار را به‌عنوان ارز مبنای جهانی اعلام کردند. این اقدام آثار بسیار زیادی به نفع آمریکا داشت که یکی از آنها اشراف به همه مبادلات جهانی است؛ یعنی آمریکا می‌داند که رقبای اقتصادی‌اش چه مبادلاتی را انجام می‌دهند، ولی رقبای آن از مبادلات آمریکا مطلع نیستند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه اگر جنگ نباشد چرخه اقتصاد آمریکا نمی‌چرخد و الگوی توسعه آمریکا مبتنی بر جنگ است، اظهار کرد: در زمینه قدرت نظامی هم، آمریکا با بمب اتمی که به هیروشیما و ناکازاکی زده بود، دیوانه بودن خود را در حوزه نظامی به همه نشان داد. قدرت برتر جهانی شدن ایالات متحده بر مبنای بمب اتم و قدرت نظامی است.

بهادری جهرمی درباره نقش ایران در نظم پس از جنگ جهانی دوم بیان کرد: در تقسیم‌بندی وظایف کشورها توسط پیروزان جنگ جهانی دوم، ایران به‌عنوان تامین کننده انرژی این کشورها و ناظم منطقه انتخاب شد، ولی ناظمی که مستقل نبود و فرمانده نظامی‌اش هم از سگ آمریکایی جایگاه پایین‌تری داشت؛ یعنی ناظمی که برای آمریکا نظم‌آفرینی می‌کرد، نه برای ملت خودش.

وی اظهار کرد: در این الگوی طراحی‌شده و مهندسی‌شده برای قدرت جهانی، مردم ایران انقلابی به رهبری حضرت امام (ره) انجام دادند و گفتند ما این هندسه قدرت را قبول نداریم و می‌خواهیم خودمان آینده‌مان را تعیین کنیم و در این زمینه پیشرو باشیم.

سخنگوی دولت ادامه داد: برخی که شعار آزادی می‌دهند توجه نمی‌کنند که معنی آزادی همین است؛ یعنی خودمان سرنوشتمان را مشخص کنیم، نه اینکه کسی از بیرون سرنوشت ما را مشخص کند. حضرت آقا چند سال پیش به زیبایی این مفهوم را تبیین فرمودند که استقلال یعنی آزادی در سطح ملی.

بهادری جهرمی با اشاره به منابع انسانی و طبیعی غنی ایران خاطرنشان کرد: نقش متفاوت بازی کردن چنین قدرتی تمام معادلات جهانی را به هم می‌زند و به همین دلیل پس از انقلاب اسلامی، غرب تمام‌قد جلوی اینکه ما نقش متفاوتی برای خودمان تعریف کنیم، ایستاد.

وی با اشاره به جنگ تحمیلی و اقدامات آمریکا و متحدانش علیه ایران گفت: مسیر جنگ‌افروزی غرب علیه ما هرگز تمام نشده و تا پیش از ظهور و زمانی که مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) جهان را به سمت صلح و ثبات ببرند، دشمنی آن‌ها با استقلال‌خواهی ما تمام نخواهد شد.

سخنگوی دولت در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: طبیعتا طی ۴٣ سال گذشته اشتباهاتی در حکمرانی کشور وجود داشته است، ولی صرف‌نظر از آن باید در نظر بگیریم که ما یک ملت در حال رشد هستیم که دشمن داریم. ما در قضاوت عملکردمان باید موانع خارجی و ضعف‌ها و سوءمدیریت درونی را با هم ارزیابی کنیم.

بهادری جهرمی تصریح کرد: پیشرفتی که جمهوری اسلامی طی چهل و چند سال اخیر داشته، در عموم شاخص‌ها با صدها سال گذشته تاریخ خودمان و کشورهای منطقه و میانگین رشد جهانی قابل مقایسه نیست. البته این رشد همواره و در تمام دوره‌ها یکسان نبوده و برای مثال ما در دهه نود در سیر نزولی این رشد قرار داشتیم.

وی افزود: در دهه ۹۰ تحریم‌های اقتصادی علیه کشور ما شدت گرفت و هم‌زمان با جنگ رسانه‌ای، هجمه گسترده‌ای علیه امید و اعتماد مردم ما صورت گرفت، ولی در عین حال توان و ظرفیت‌های رسانه‌ای کشور به‌درستی فعال نشد.

کد خبر 629811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.