غلظت آلاینده‌های جوی افزایش می‌یابد/ اعلام هشدار زرد هواشناسی

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به هشدار زرد هواشناسی طی امروز با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی، گفت: از فردا تا اوایل روز یکشنبه با ورود سامانه پایدار جوی، افزایش غلظت آلاینده‌ها در کلانشهر اصفهان و مناطق صنعتی حاکم است.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه سرد بارشی تا اواخر وقت امروز بر استان است که این سامانه به‌تدریج از سمت شرق خارج خواهد شد.

وی افزود: طی امروز ناپایداری‌هایی به‌صورت ابری، مه‌آلودگی، بارش پراکنده برف و باران، در ارتفاعات کولاک و برف، کاهش دید و یخبندان پیش‌بینی می‌شود که به‌تدریج از اواخر وقت امروز با کاهش ابر و پدیده همراه است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: با خروج این سامانه تا اوایل هفته آینده جوی پایدار بر استان حاکم است که در کلانشهر اصفهان و شهرهای صنعتی با افزایش آلاینده‌ها همراه خواهد شد.

وی با اشاره به هشدار زرد هواشناسی طی امروز با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی، گفت: از فردا تا اوایل روز یکشنبه یازدهم دی‌ماه با ورود سامانه پایدار جوی، افزایش غلظت آلاینده‌ها در کلانشهر اصفهان و مناطق صنعتی حاکم است.

امینی خاطرنشان کرد: افزایش شاخص کیفیت هوا، کاهش دید و کیفیت هوا، کاهش کیفی هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در صورت نبود مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در برخی ساعت‌ها در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها، از اثرات مخاطرات این سامانه پایدار جوی بر استان است.

وی افزود: مدیریت بهینه در استفاده از سوخت‌های فسیلی، کاهش تردد غیرضروری و حرکات ورزشی در فضای باز، به‌ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی توصیه می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره بیشترین بارش‌های حاصل از ذوب برف در شهرستان‌های استان تا صبح امروز، اضافه کرد: طی این مدت بیشترین بارندگی‌ها به ترتیب در شهرستان پادنا اولیا با ۸.۲ میلی‌متر، سمیرم چهار میلی‌متر، نطنز ۳.۶ میلی‌متر، شهرضا سه میلی‌متر، اردستان ۲.۹ میلی‌متر و همچنین میانگین بارش باران در شهر اصفهان ۲.۱ میلی‌متر ثبت و گزارش شده است.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده بین دو تا سه درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعت‌های امروز به هشت درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا، به چهار درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

امینی درباره ماندگاری سردی هوا تا اواخر هفته بر استان اصفهان، ادامه داد: خوروبیابانک با دمای ۱۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بویین میاندشت با دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان اصفهان هستند.

کد خبر 629761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.