ریشه بسیاری از جرائم در فقدان مهارت‌های زندگی و دانش رفتاری است

فرماندار شهرستان لنجان گفت: بر اساس سیاست‌های تعریف‌شده، انجمن حمایت از خانواده زندانیان شهرستان لنجان در مسیری گام برداشته تا با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، علاوه بر توسعه و پیشرفت پایدار با توانمندسازی اعضای خانواده، از متلاشی شدن خانواده زندانیان و ایجاد آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی جلوگیری کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا محمدی فشارکی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش مؤثری دارند، اظهار کرد: خانواده زندانیان در کنار حمایت‌های مالی باید مورد حمایت روانی و اخلاقی قرار گیرند. بر همین اساس انجمن حمایت از خانواده زندانیان شهرستان لنجان با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره)، برگزاری کارگاه‌های آموزشی حول محور «ارتقای مهارت‌های اخلاقی و زندگی» ویژه خانواده‌های زندانیان را در دستورکار قرار داده است.

وی با بیان اینکه وظیفه ما حفظ کرامت خانواده گروه هدف است، چراکه خانواده زندانی مجرم نیست، افزود: به دلایل مختلف خانواده زندانیان بیشتر در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند. ازاین‌رو تلاش شده است در این دوره‌های آموزشی، شیوه‌های مواجهه این خانواده‌ها با آسیب‌های اجتماعی آموزش داده شود.

عضو هیئت‌مدیره انجمن حمایت از خانواده زندانیان شهرستان لنجان نقش مادر و همسر را در تحکیم خانواده بسیار پررنگ و اساسی دانست و تصریح کرد: ریشه بسیاری از جرائم در فقدان مهارت‌های زندگی و دانش رفتاری است. ازاین‌رو توانمندسازی فکری و تصمیم‌گیری‌های مناسب در راستای آموزش مهارت‌های زندگی موجب ارتقای سطح کمی و کیفی آگاهی و بینش درون خانواده زندانیان خواهد شد.

وی عنوان کرد: آموزش شیوه‌های مواجهه خانواده‌های زندانیان با آسیب‌های اجتماعی، مهارت فرزندپروری در نبود والدین، کنترل خشم فرزندان و ... ازجمله دوره‌هایی است که با در نظر گرفتن نیازهای گروه‌های مخاطب خانواده زندانیان طراحی و توسط مربیان آموزش‌دیده و متخصص اجرایی و برنامه‌ریزی‌های لازم برای استمرار برگزاری این دوره‌ها انجام شده است.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه حمایت از خانواده‌های زندانیان باید هدفمند باشد، خاطرنشان کرد: بر اساس سیاست‌های تعریف‌شده، انجمن حمایت از خانواده زندانیان شهرستان لنجان در مسیری گام برداشته تا با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، علاوه بر توسعه و پیشرفت پایدار با توانمندسازی اعضای خانواده، از متلاشی شدن خانواده زندانیان و ایجاد آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی جلوگیری کند.

کد خبر 629733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.