استخدام ۶۳ هزار کادر درمان در دست بررسی

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _پنجشنبه، هشتم دی‌ماه ۱۴۰۱_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطبوعات و رسانه‌های آزاد و شفاف در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به‌شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا مرور بر بخشی از عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «استخدام ۶۳ هزار کادر درمان در دست بررسی» نوشت: ۱۰ هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی، ۸۷۹ مرکز بهداشتی و ۱۳۸۰ پایگاه اورژانس جاده‌ای در سال ۱۴۰۱ به ظرفیت مراکز بهداشتی و درمانی کشور اضافه شده است و این عدد در حوزه درمان به گفته بهروز رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اضافه شدن هفت هزار تخت دیگر تا پایان امسال بیشتر هم خواهد شد.

افزایش سرانه تخت‌های بیمارستانی با توجه به افزایش بیماری‌های غیرواگیر، ظهور بیماری‌های بازپدید و نوپدید و نیز قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اتفاق مهمی است اما افزودن تخت بدون تأمین نیروی انسانی بویژه پرستار و نیروهای بهداشتی قطعاً مشکلات دسترسی به تخت بیمارستانی و خدمات سطح یک را کم نمی‌کند.

در واقع وزارت بهداشت برای اینکه بتواند پروژه‌هایی را که آماده ساخته، راه‌اندازی کند، نیاز به نیروی انسانی و بودجه دارد، اما به نظر می‌رسد دست این وزارتخانه فعلاً از تأمین نیروی انسانی مورد نیاز خالی است. اگرچه از ابتدای سال مدیران وزارت بهداشت جلسات متعدد، مستمر و فشرده‌ای را با مسئولان سازمان اداری و استخدامی کشور برای تعیین تکلیف جذب نیروهای مورد نیاز وزارت بهداشت انجام داده‌اند و آخرین جلسه مربوط به دوشنبه گذشته است اما آنچه از لابه‌لای صحبت‌های معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت می‌توان فهمید، این است که فعلاً اخبار قطعی از صدور مجوز جذب نیروی انسانی مورد نیاز وزارت بهداشت، به گوش نمی‌رسد.

استخدام ۶۳ هزار کادر درمان در دست بررسی

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «این قاب ماندگار انقلاب ما» نوشت: تشییع شهدای گمنام در نقاط مختلف کشور، چند سالی است که به مراسمی ثابت در سالگرد شهادت حضرت زهرا (س) تبدیل شده است.

شاید برای بسیاری تصاویر حضور مردم در این مراسم‌ها، اگر نه تکراری، اما عادی شده باشد و توجهی عمیق و جدی به آنچه در بعد مردمی این تشییع‌ها اتفاق می‌افتد، نداشته باشند.

تصویر مردمی در یک جاده خاکی کوهی و کمی برف که تابوت شهیدی را در روز شهادت بانوی دو عالم پیش می‌برند، در شبکه‌های اجتماعی به شدت دست به دست شد و چرخید (این هم البته از برکات فضای مجازی است.)

تصویر مربوط به شهری کوچک به نام پردنجان از توابع فارسان استان چهارمحال‌وبختیاری است.

این تصویر باید جامعه‌شناسانه و نه فقط صرفاً سیاسی، تحلیل و بررسی شود.

ماجرا هم فقط این عکس نیست، ده‌ها قاب پر جمعیت از تشییع روز سه‌شنبه شهدای گمنام در تهران و شهرهای دیگر کشور منتشر شده و هیچ جامعه شناسی نمی‌آید بررسی کند این مردم چطور اینگونه پای شهدای جمهوری اسلامی و ایران مانده‌اند. این قاب ماندگار در واقع به معنای تکثیر ۹ دی ۸۸ و تشییع میلیونی حاج قاسم در دی ۹۸ در سراسر ایران است.

در ماه‌های اخیر و بروز ناآرامی‌ها و آشوب‌ها در کشور، یکی از گزاره‌هایی که پررنگ‌تر از آشوب‌های قبلی دنبال شد، تغییر شناختی نسبت به واژه «مردم» بود.

در جریان همه ناآرامی‌های قبلی، حضور خیابانی چند ده‌نفره را حضور مردم ایران بیان می‌کردند، مردمی که در یک دوقطبی آشکار با حاکمیت و ارزش‌های مورد تأیید نظام تعریف می‌شوند.

استخدام ۶۳ هزار کادر درمان در دست بررسی

روزنامه خراسان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «گزارش اقدامات به سرانجام نرسیده را به مردم بدهید» نوشت: رئیس‌جمهور حضور مردم بصیر در مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه (س) و تشییع شهدای گمنام را آگاهانه، معنادار و دارای پیام برای دوستداران و دشمنان انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: این حضور همچنین برای مسئولان مسئولیت‌آفرین بود تا تلاش خود را برای رفع دغدغه‌های مردم مضاعف کنند.

رئیس جمهور این حضور با بصیرت مردم را برای دولت و همه مسئولان نظام جمهوری اسلامی، مسئولیت‌آفرین دانست و افزود: تلاش مضاعف برای رفع نگرانی و دغدغه‌های مردم از جمله این مسئولیت‌ها است.

رئیسی ارائه گزارش عملکردها و موفقیت‌های حاصل شده را موجب افزایش امید و اعتماد عمومی دانست و از همه مسئولان به ویژه مدیران دستگاه‌های دولتی خواست در کنار ارائه گزارش‌های امیدبخش، درباره آن دسته از اقدامات که به دلایل مختلف به سرانجام نرسیده نیز به مردم گزارش دهند.

رئیس‌جمهور با اشاره به ضرورت تهیه پیوست رسانه‌ای برای طرح‌ها و اقدامات دولت، مسئولان اطلاع‌رسانی بخش‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی و نیز سخنگویان دولت را مکلف کرد به شکل مستمر برای بهبود نحوه اطلاع‌رسانی از عملکرد دولت برنامه‌ریزی کنند.

استخدام ۶۳ هزار کادر درمان در دست بررسی

کد خبر 629732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.