رشد ۵۴ درصدی جابه‌جایی مسافر از طریق ناوگان ریلی/۱۹.۵ میلیون نفر جابه‌جا شدند

طی هشت ماهه ابتدایی سال جاری ۱۹.۵ میلیون نفر مسافر از طریق ناوگان ریلی جابه‌جا شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۴ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی، عملکرد حوزه حمل‌ونقل ریلی طی هشت ماهه سال جاری رشد ۵۴ درصدی در جابه‌جایی مسافر را از طریق این ناوگان، کسب کرده است.

طبق این آمار میزان جابه‌جایی مسافر در هشت ماهه سال ۱۴۰۰، به میزان ۱۲.۷ میلیون نفر بوده و ناوگان ریلی طی سال ۱۴۰۰ در مجموع ۲۱ میلیون نفر مسافر را جابه‌جا کرده است.

همچنین عملکرد ناوگان ریلی حاکی از آن است که این بخش حمل‌ونقل در شاخص جابه‌جایی نفر کیلومتر مسافر با جابه‌جایی بیش از ۱۰ میلیون و ۸۴۰ نفر کیلومتر طی ۸ ماهه امسال، رشد ۶۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرده است.

این رقم در ۸ ماهه سال گذشته شش میلیون و ۷۹۴ هزار نفر کیلومتر ثبت شده و در ۱۲ ماه سال ۱۴۰۰ در مجموع ۱۱ میلیون و ۱۴۳ نفر کیلومتر مسافر از طریق ناوگان ریلی جابه‌جا شده‌اند.

جابه‌جایی ۲۹.۷ میلیون تن بار از طریق ناوگان ریلی

میزان جابه‌جایی بار و ترانزیت در حوزه ریلی متأثر از عوامل جهانی و داخلی از جمله وضع تحریم‌ها، همه‌گیری کرونا، ممنوعیت ترانزیت فرآورده‌های نفتی با کاهش هفت درصدی همراه شده است.

طی هشت ماهه ابتدایی سال جاری ۲۹.۷ میلیون تن بار از طریق ناوگان ریلی جابه‌جا شده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۳۱.۸ میلیون تن بوده و ناوگان ریلی طی سال ۱۴۰۰ به جابه‌جایی ۴۷ میلیون تن بار اقدام کرده است.

ترانزیت ریلی نیز در این مدت از یک میلیون و ۲۴۰ هزار تن در سال گذشته به ۹۳۹ هزار تن رسیده است که کاهش حجم ترانزیت گوگرد از مبادی ترکمنستان و ازبکستان به میزان ۶۸ درصد در پی سقوط قیمت جهانی گوگرد و فروش این فرآورده به چین از سوی روسیه با قیمت پایین از مهم‌ترین دلایل آن است.

کد خبر 629714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.