تحقق ۱۷۸۰ میلیارد ریال از بودجه شهرداری شهرکرد

رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: بودجه شهرداری شهرکرد در سال‌ جاری ۵۳۰۰ میلیارد ریال مصوب شد که از این مبلغ ۱۷۸۰ میلیارد ریال در نیمه نخست امسال محقق شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی حیدری امروز _چهارشنبه هفتم دی‌_ در یکصدوپنجاه‌ویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهرکرد، اظهار کرد: بودجه شهرداری شهرکرد در سال جاری ۵,۳۰۰ میلیارد ریال مصوب شده است که از این مبلغ ۱,۷۸۰ میلیارد ریال در نیمه نخست امسال محقق شده است.

وی با قدردانی از تلاش‌های مجموعه شهرداری شهرکرد در روند خدمات‌رسانی به شهروندان مرکز استان همزمان با بارش برف شنبه هفته جاری، افزود: توان شهرداری مرکز چهارمحال‌وبختیاری از نظر تجهیزات، امکانات و ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین خدمات‌شهری و راه‌سازی ضعیف و نیازمند تقویت است.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد استفاده از زنجیر چرخ خودرو در روزهای برفی را ضروری دانست و تصریح کرد: استفاده نکردن شهروندان از زنجیر چرخ در روزهای برفی مشکلاتی را برای تردد خودروها در زمان بارش‌ها همچون روز شنبه ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: هنگام بارش برف علاوه بر درخواست شهرداری شهرکرد از دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران چهارمحال‌وبختیاری برای کمک به مدیریت شهری در برف‌روبی خیابان‌ها و معابر مرکز استان، به‌جز سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هیچ‌کدام از دستگاه‌های اجرایی در این راستا اقدامی انجام ندادند.

حیدری با بیان اینکه شورای اسلامی شهر موظف است کارها را از طریق شهردار پیگیری کند، چراکه پیگیری از طریق معاونان و مدیران خارج از حیطه اختیارات شورای اسلامی شهر است، تصریح کرد: با وحدت، همدلی و همکاری با شهردار باید گره از مشکلات باز کرد و پروژه‌های شهری از جمله پروژه‌های روگذر و زیرگذر را اجرا کرد.

وی با اشاره به اهمیت حفظ بیت‌المال، افزود: اموال شهرداری در حال حاضر در دست ما امانت است، بنابراین باید از آن‌ها به خوبی صیانت شود و در واگذاری‌ها و معوض‌ها دقت کافی صورت پذیرد.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد با اشاره به مشکلات شهر گفت: تعیین تکلیف برج دوقلو، احداث روگذر و زیرگذر و اجرای ادامه کمربندی ۱۵ خرداد از جمله مهم‌ترین مواردی است که باید در راستای اجرای آن‌ها سایر دستگاه‌های متولی نیز همکاری لازم را با شهرداری به عمل آوردند.

وی تاکید کرد: مهمترین مسئله شهرکرد، چاه‌های آب خشکیده برای آبیاری فضای سبز است و باید استفاده از پساب پیگیری شود؛ نظرتنگی زیادی در سطح استان وجود دارد و ۹۸ درصد تلاش‌ها نتیجه نداده است؛ این رویکرد باید تغییر کند و راهکارها تعریف و مسائل حل شود.

حیدری با بیان اینکه مشکل عمده پساب است که اگر تا سال آینده منتقل نشود، به طور قطع فضای شهر خشک خواهد شد، اظهار کرد: برای کمربندی ۱۵ خرداد نیز حدود ۳۰ سال است یک طرح مصوب داریم که قابلیت اجرایی ندارد، این طرح باید طی این سال‌ها اجرایی می‌شد، اما گاهی مشاور مقاومت دارد و آنچه خودش می‌خواهد را انجام می‌دهد.

وی گفت: اصلی‌ترین مشکل مرکز استان کمربندی جنوبی است که با توجه به نشست‌های مکرر و توافقات صورت پذیرفته در چندین جلسه، انتظار داریم کمربندی بازگشایی شود، البته مشکلات شهری بین دو شهر با برنامه‌ریزی، همکاری و تعامل قابل رفع است.

کد خبر 629704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.