آغاز آزمون‌های داخلی مدارس اصفهان از ۱۰ دی‌ماه/ عقب‌ماندگی درسی، پنجشنبه‌ها جبران می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: آزمون‌های داخلی مدارس استان از دهم دی‌ماه آغاز خواهد شد و لازم است اولیا فضایی آرام و بدون هیچ‌گونه استرسی را برای ایام امتحانات دانش‌آموزان و کسب نتایج مطلوب فراهم کنند.

محمدرضا ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه امتحانات نهایی دی‌ماه دانش‌آموزان از سوم دی‌ماه در تمام مدارس استان اصفهان آغاز شده است، اظهار کرد: امتحانات تا بیست‌وششم دی‌ماه در مدارس استان برگزار و به تمام دانش‌آموزان و اولیا بر جدیت فرایند مطالعه و خواندن دروس تاکید می‌شود، چرا که نمرات نهایی، سهم ۴۰ درصدی در آزمون سراسری دانش‌آموزان خواهد داشت.

وی با اشاره به آغاز آزمون‌های داخلی مدارس استان اصفهان از دهم دی‌ماه، افزود: لازم است اولیا فضایی آرام و بدون هیچ‌گونه استرسی را برای ایام امتحانات دانش‌آموزان برای کسب نتایج مطلوب فراهم کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان درباره جبران تعطیلی مدارس به‌دلیل بارندگی یا آلودگی هوا در استان، تصریح کرد: برای جبران عقب‌ماندگی ناشی از تعطیلی‌های اخیر به علت آلودگی هوا در اصفهان و شهرهای مرکزی استان یا بارش برف در مناطق جنوبی و غربی استان اصفهان، به مدیران مدارس پیشنهاد شده است که روزهای پنجشنبه یا بعدازظهرها برای تثبیت یادگیری دروس اختصاص یابد.

وی با اشاره به اینکه افت تحصیلی دو نوع آشکار یا نهان دارد، گفت: در افت تحصیلی پنهان که ممکن است سال‌ها به طول بینجامد و ناشی از شیوع کرونا نیز بوده است، طرح تعمیق، تثبیت یادگیری و جبران را برنامه‌ریزی کردیم که نیمی از دانش‌آموزان در آن شرکت کردند.

ابراهیمی درباره کودکان بازمانده از تحصیل، اظهار کرد: یکی از رسالت‌های آموزش‌وپرورش این است که هیچ دانش‌آموز واجب‌التعلیمی از آموزش بی‌بهره نباشد.

وی افزود: جامعه در دوران شیوع کرونا با مشکل‌های متعددی روبه‌رو بود که یکی از آن‌ها مباحث دانش‌آموزان بازماندگان از تحصیل است که اکنون با برنامه‌ریزی‌های ویژه در حال رصد آن‌ها هستیم تا اگر دانش‌آموزی از آموزش بازمانده است، او را به مدرسه بازگردانیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: امسال با بازگشایی مدارس بیشتر دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل ناشی از شیوع کرونا، جذب آموزش شده‌اند، اما ممکن است هنوز جاماندگان از تحصیلات وجود داشته باشند که این موضوع مشارکت مردم را در شناسایی آن‌ها می‌طلبد.

وی خاطرنشان کرد: خواستاریم اگر شهروندان اصفهانی، کودک یا نوجوانی را در محیط پیرامون خود می‌شناسند که از تحصیل بازمانده است با ادارات نواحی و مناطق آموزش و پرورش تماس بگیرند و آن‌ها را معرفی کنند تا اقدامات لازم در راستای ادامه تحصیل آنها فراهم شود.

کد خبر 629691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.