اجرای پروژه‌های شهری در نیوجرسی با نظرات مردم

مدیران جرزی‌سیتی، شهری در ایالت نیوجرسی آمریکا، در نظر دارند سرمایه‌گذاری‌های خود را برای پیاده‌سازی پروژه‌های شهری بر مبنای ایده‌های ساکنان انجام دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران جرزی‌سیتی در مارس ۲۰۲۲ یک پرتال آنلاین راه‌اندازی کردند و از شهروندان خواستند ایده‌های خود را در راستای بهبود طراحی شهری به منظور افزایش کیفیت زندگی خود به اشتراک بگذارند. مردم جرزی‌سیتی به مدت یک هفته اجازه داشتند پروژه‌های پیشنهادی خود را در این وب‌سایت ثبت کنند تا در صورت تأیید، هزینه‌ای ۵۰ هزار دلاری برای پیاده‌سازی آن اختصاص داده شود. شهروندانی که در این نظرسنجی شرکت کردند، خواهان اجرای بیشتر برنامه‌های آموزشی، کاشت درختان و بهبود وضعیت پارک‌ها و فضاهای سبز توسط مدیران خود شدند که برنامه‌ریزان شهر نیز در واکنش به این بازخوردها از سرمایه‌گذاری برای پیاده‌سازی ۱۴ پروژه مرتبط خبر دادند.

مدیران جرزی‌سیتی ادعا کردند که نتیجه نظرسنجی‌ها بسیار خوشایندتر از سطح پیش‌بینی شده آن‌ها بود و مردم با اشتیاق تمام ایده‌هایی را به اشتراک گذاشتند که پیاده‌سازی آن‌ها می‌تواند بیشترین تغییرات مثبت را در سراسر شهر به وجود بیاورد. در واقع، برنامه‌ریزان جرزی‌سیتی از طریق این اقدام، نیازهای مردم را بسیار بیشتر از قبل درک کرده‌اند و همین امر به آن‌ها کمک خواهد کرد طراحی شهر را به صورتی انجام دهند تا بیشترین تأثیرات مثبت را در زیست‌پذیری مناطق به وجود بیاورند.

اجرای پروژه‌های شهری در نیوجرسی با نظرات مردم

بودجه‌بندی اشتراکی مهم‌ترین اصل در اجرای پروژه سهیم‌سازی ساکنان جرزی‌سیتی در طراحی شهری به حساب می‌آید، چرا که مدیران شهروندان را به ارائه ایده‌هایی به ارزش ۵۰ هزار دلار برای پیاده‌سازی سوق دادند و به نوعی، آن‌ها را در تصمیم‌گیری برای بودجه‌های شهری نیز سهیم کردند. بدیهی است که اقدام مدیران به افزایش قابلیت دسترسی به آن‌ها توسط مردم و شفافیت عملکرد دولت کمک زیادی خواهد کرد.

برنامه‌ریزان جرزی‌سیتی ادعا کرده‌اند که پرتال شهری را در سال آینده نیز فعال خواهند کرد و مردم را به ارائه دوباره ایده‌های خود سوق خواهند داد. البته در سال آینده، شهروندان موظف خواهند بود به ارائه نظرات خود در مورد افزایش سواد شهروندان در زمینه اینترنت و کامپیوتر، کاشت درختان در مناطق ویژه‌ای از شهر، بهبود فضاهای سبز و سایر نوآوری‌های شهری بپردازند.

اجرای پروژه‌های شهری در نیوجرسی با نظرات مردم

کد خبر 629685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.