پاسخ شهردار شهرکرد نسبت به انتقادها از عملکرد شهرداری در زمان بارش برف

شهردار شهرکرد از عملکرد مدیریت شهری در زمان بارش نخستین برف زمستانی دفاع کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسین واحدیان امروز _چهارشنبه هفتم دی‌ماه_ در یکصدوپنجاه‌ویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهرکرد با اشاره به فعالیت سامانه بارشی اخیر، اظهار کرد: شهرداری شهرکرد به محض شروع بارش برف، عملیات برف‌روبی را آغاز کرده است.

وی افزود: پاکسازی و برف‌روبی در معبرها و خیابان‌های اصلی شهرکرد به ویژه محله منظریه، میرآباد، ناحیه غرب و کمربندی از شامگاه جمعه _دوم دی‌ماه_ آغاز و عملیات شن‌پاشی و نمک‌پاشی انجام شد و امکان تردد خودروها تا ساعت ۶:۳۰ صبح فراهم بود.

شهردار شهرکرد با اشاره به آغاز دوباره و شدت گرفتن بارش برف از ساعت ۶:۳۰ صبح شنبه _سوم دی‌ماه_ خاطرنشان کرد: در این شرایط شهرداری شهرکرد پیشنهاد تأخیر دو ساعته فعالیت دستگاه‌های اجرایی را به ستاد مدیریت بحران چهارمحال‌وبختیاری ارائه داد.

واحدیان با اشاره به همکاری نکردن بعضی از دستگاه‌های اجرایی عضو سازمان مدیریت بحران چهارمحال‌وبختیاری با شهرداری شهرکرد برای کمک و تسریع روند پاکسازی و برف‌روبی معبرها و خیابان‌های اصلی مرکز استان، تصریح کرد: در روز بارش برف و بحران تردد در خیابان‌های شهرکرد، تنها سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) با استفاده از یک دستگاه بیل بکهو و یک دستگاه گریدر در محله فرهنگیان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به مدیریت شهری کمک کردند.

وی با اشاره به ۲۰ مورد شکستگی شاخه‌ها و تنه‌های درختان فضای سبز شهرکرد در روز شنبه هفته جاری، اضافه کرد: در این روز سه دستگاه لودر از بخش خصوصی برای برف‌روبی معبرها و خیابان‌های اصلی محله میرآباد به کار گرفته شد.

شهردار شهرکرد تاکید کرد: در نخستین بارش برف به مدت شش تا هفت ساعت تمام معبرها و خیابان‌ها بازگشایی و شاخه‌های درختان تکانده شد، اما با بارش ۱.۵ ساعته دوم کمی غافلگیر شدیم.

واحدیان با اشاره به گستردگی سطح خیابان‌ها و معبرهای شهرکرد، تاکید کرد: تجهیزات، امکانات و ماشین‌آلات شهرداری پاسخگوی این حجم از بارش‌ها نیست و براساس مصوبه مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری باید تعدادی از دستگاه‌های اجرایی عضو این ستاد در برف‌روبی معبرها و خیابان‌های اصلی شهرکرد به شهرداری کمک کند.

وی ادامه داد: درخواست‌هایی برای خرید تجهیزات، امکانات و ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین به منظور اجرای طرح‌های مدیریت شهری و سرعت‌دهی به روند خدمات‌رسانی به شهروندان در مواقع بحرانی ارائه شده که در حال پیگیری است.

شهردار شهرکرد گفت: در این راستا شورای اسلامی شهرکرد طرح شهرداری برای دریافت ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به منظور خرید تجهیزات، امکانات و ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین خدمات‌شهری و راه‌سازی را مصوب کرد.

واحدیان از شهروندان مرکز چهارمحال‌وبختیاری در خصوص روند خدمات‌رسانی به آنان همزمان با بارش برف روز شنبه _سوم دی‌ماه_ عذرخواهی کرد و افزود: پس از پایان بارش‌ها و به منظور جلوگیری از ایجاد مشکل در تردد شهروندان به ویژه دانش‌آموزان، عملیات شن‌پاشی و نمک‌پاشی در خیابان‌ها و معبرهای حساس مرکز استان از عصر شنبه انجام شد.

وی با اشاره به نیاز شهرداری شهرکرد به ۲۰۰ لیتر بر ثانیه پساب برای حفظ فضای سبز مرکز استان، اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال‌وبختیاری هم‌اکنون موافقت خود را به منظور تخصیص ۵۰ لیتر بر ثانیه پساب اعلام کرده و پیگیری‌ها به منظور اختصاص مابقی پساب در حال انجام است.

شهردار شهرکرد افزود: ارتقای روند خدمات‌رسانی به شهروندان از مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری و فعالان مدیریت شهری است.

به گزارش ایمنا، در یکصدوپنجاه‌ویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهرکرد، شهردار شهرکرد و اعضای شورای اسلامی شهر دیدگاه‌های خود پیرامون عملکرد شهرداری در روزهای برفی را بیان کردند.

کد خبر 629681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.