نتایج روابط اقتصادی ایران و روسیه برای مردم دو کشور ملموس باشد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با ولادیمیر واسیلیف، رئیس گروه دوستی پارلمانی دومای دولتی روسیه و ایران دیدار کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از خانه ملت، وحید جلال‌زاده با خیر مقدم به هیئت پارلمانی روسیه، ولادیمیر واسیلیف، رئیس گروه دوستی پارلمانی دومای دولتی روسیه را یک فرد با تجربه هم در زمینه اجرایی و هم در زمینه قانون‌گذاری توصیف و از اینکه وی ریاست گروه دوستی ایران و روسیه را به عهده دارد، ابراز خرسندی کرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی سفر اخیر خود به مسکو برای شرکت در نشست پارلمانی کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت دسته‌جمعی و ملاقات با مقامات پارلمان روسیه را خوب و مهم ارزیابی و اظهار امیدواری کرد این سفرها در تعمیق روابط دو کشور مثمرثمر واقع شود.

وی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته رؤسای جمهور ایران و روسیه سه ملاقات با یکدیگر داشته‌اند، افزود: شرایط کنونی، فرصت کم‌نظیری را برای ارتقای روابط دو کشور در بخش‌های مختلف ایجاد کرده است و اراده سیاسی دو کشور در بالاترین سطح بر گسترش هرچه بیشتر روابط قرار دارد.

در این دیدار همچنین جلال‌زاده پیشنهاد روسیه برای تشکیل مجمع رؤسای مجالس کشورهای حاشیه دریای خزر را سازنده دانست و ابراز امیدواری کرد که در سفر آینده والودین به تهران تشکیل این مجمع و همچنین پیشنهاد ایران مبنی بر شکل‌گیری باشگاه پارلمانی کشورهای تحریم‌های یک‌جانبه، نهایی شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: باید تلاش کنیم نتایج روابط اقتصادی فیمابین برای مردم دو کشور ملموس و محسوس باشد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از هم سطح نبودن حجم روابط و مبادلات اقتصادی و تجاری ایران با روابط سیاسی دو کشور اظهار ناخرسندی کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال عدد این مبادلات با رشد مثبت به هفت میلیارد دلار برسد که به‌طور قطع با توجه به ظرفیت‌ها و نیازمندی‌های دو طرف عدد کوچکی محسوب می‌شود.

تصویب قانون بانکداری اسلامی در پارلمان روسیه

در ادامه این دیدار واسیلیف، رئیس گروه دوستی پارلمانی روسیه و ایران با ابراز خرسندی از حضور در مجلس شورای اسلامی، روابط دو کشور ایران و روسیه را دوستانه و راهبردی خواند و ابراز امیدواری کرد: به زودی ملاقاتی در بالاترین سطح پارلمانی بین دو کشور شکل بگیرد.

وی ملاقات‌ها و دیدارهای امروز را زمینه‌سازی برای ملاقات و دیدار در آینده نزدیک دانست و از تصویب قانون بانکداری اسلامی در پارلمان روسیه خبر داد.

رئیس گروه دوستی و پارلمانی دومای دولتی روسیه و ایران در پایان ابراز امیدواری کرد: دانشگاه‌های دو کشور در خصوص همکاری فی‌مابین و تبادل دانشجو فعالیت بیشتری از خود نشان دهند.

کد خبر 629670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.