لزوم ارتقای زیرساخت‌های تفریحی شهر برای پاسخ به روحیه هیجان‌طلبی جوانان

در نشست صمیمانه شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری و اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان پیرامون چگونگی گسترش تعاملات و اثربخش ساختن آن برای دانش‌آموزان و جامعه فرهنگیان گفت‌وگو شد.

به گزارش ایمنا، سعید ساکت، مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان در نشست با مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: با توجه به اینکه شرکت توسعه سیاحتی سپاهان در اصفهان عهده‌دار مدیریت ابرسازه‌های تفریحی و توسعه ظرفیت‌های تفریحی و گردشگری کلان‌شهر اصفهان است، به همین دلیل در یک سال اخیر نخستین گام این شرکت توجه به تمام ابعاد استانداردسازی ابرسازه‌ها و اماکن تحت مدیریت آن بوده است.

وی با بیان اینکه اکنون لباسی از ایمنی و امنیت بر تن ابرسازه‌های تفریحی اصفهان است، افزود: از ابتدای سال جدید تاکنون نزدیک به یک میلیون نفر از مجموعه‌های تفریحی شرکت توسعه سیاحتی سپاهان بازدید کرده‌اند، یکی از چالش‌هایی که اکنون در حوزه تفریح، سرگرمی و گردشگری وجود دارد آن است که به‌طور کلی زیرساخت‌ها در حوزه تفریح و سرگرمی محدود و کم است و ظرفیت کافی برای پاسخگویی به روحیه هیجان‌طلبی نوجوانان و جوانان و نسلی که آموزش‌وپرورش به‌طور مستقیم با آن مرتبط است، وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان تصریح کرد: نیاز به توسعه بسترهای مناسب تفریحی و گردشگری در اصفهان احساس می‌شود، چراکه آخرین پروژه‌های شاخص شهری در حوزه تفریح در ۱۰ سال گذشته انجام شده است. در این راستا برای پاسخ به بخشی از نیاز روحیه هیجان‌طلبی نوجوانان و جوانان، خود را بازوی خدمت‌رسان به مجموعه آموزش و پرورش می‌دانیم.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های خرد و کلان در عرصه تفریح، سرگرمی و گردشگری، خاطرنشان کرد: در این راستا پیرامون اجرایی‌سازی چند پروژه تفریحی عظیم و قابل توجه در چندین سال پیشِ‌رو با مدیریت شهری گفت‌وگو شده است.

ساکت با بیان اینکه رویکرد کنونی آموزش‌وپرورش توجه ویژه به مباحث حوزه‌های دینی، پرورش، مشاوره و پژوهش مشهود است، گفت: بر این اساس هنگامی که این نهاد مؤثر قصد آن را دارد که مشوق‌هایی را برای دانش‌آموزان در نظر گیرد، فضای تعاملی مناسبی از جانب شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی سپاهان وجود دارد.

وی تصریح کرد: در شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی سپاهان پیگیری‌های در راستای ارائه خدمات الکترونیکی کامل به گردشگران در حال فراهم‌سازی است، همچنین بعضی از بازی‌های موجود در شهربازی شهر رویاها برگرفته از تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان و به صورت فن‌آموز بوده که در حال توسعه است.

برای ورود نشاط و شادابی در جریان زندگی دانش‌آموزان تلاش می‌کنیم

محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه بسیاری از اقدامات شاخص حوزه تفریح و سرگرمی به بیش از یک دهه گذشته بازمی‌گردد، اظهار کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به سلامت جسم، نشاط و شادابی اشاره شده است، به همین دلیل نشاط و شادابی پیشران بخش‌های دیگر می‌شود.

وی با بیان اینکه لازمه داشتن آموزش، پژوهش و مسائل تربیتی خوب، داشتن دانش‌آموزان و معلمان سالم و بانشاط است، گفت: عمده راهکاری که می‌تواند ما را به این مقصود برساند، توجه به موضوعات تفریحی و سرگرمی است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با بیان اینکه در جامعه کنونی شاهد انباشت هیجان در وجود جوانان و نوجوانان هستیم که متراکم شده است، ادامه داد: در مواجهه با این هیجان دو راهکار وجود دارد، نخست آنکه می‌توان این هیجان را یک‌باره رها کرد و شاهد اتفاقات ناگوار بود یا می‌توان به تدریج منجر به تخلیه این هیجان شد و به آن سمت‌وسو داد، در این راستا تخلیه روحیه هیجان‌طلبی به صورت عالمانه با مجموعه‌هایی همچون شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی سپاهان امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا در تعامل با شرکت توسعه سیاحتی سپاهان، نشاط و شادابی در جریان زندگی دانش‌آموزان وارد شود، خاطرنشان کرد: این موضوع حتی می‌تواند به معلمان، جامعه فرهنگیان و خانواده دانش‌آموزان نیز رسوخ کند، رویکرد وزارت آموزش‌وپرورش به مبحث تفریح و سرگرمی جامعه دانش‌آموزی و معلمان نیز مناسب است.

ابراهیمی با اشاره به بعضی از اقدامات شاخص صورت گرفته متناسب با رویکرد وزارت آموزش‌وپرورش، تصریح کرد: برای نخستین بار، پس از ۱۳ سال مسابقات ورزشی را بین همکاران فرهنگی برگزار کردیم که در این رویداد ورزشی ۱۴۳ هزار و ۳۰۰ نفر از همکاران فرهنگی در تمام کشور شرکت کردند، میزبانی این مسابقات در سه استان اصفهان، خراسان رضوی و فارس بود.

وی تصریح کرد: همچنین پس از سه سال، مسابقات ورزشی دانش‌آموزان برگزار شد که در این مسابقات ۲۳۵۰ دانش‌آموز اصفهانی شرکت کردند، این موضوعات به این معنا است که رویکردها در سال جدید نسبت به مقوله نشاط و شادابی به صورت متفاوتی پیگیری می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: از دیگر اقدامات شاخص آموزش‌وپرورش در عرصه نشاط‌آفرینی، می‌توان به طرح شهید سلیمانی در بحث ورزش اشاره کرد که بر اساس این طرح باید زمین‌ها، سالن‌های ورزشی و ساحلی در مدارس به‌ویژه مدارس محروم ساخته شود، البته بسیاری از آنها به بهره‌برداری رسیده است و بخش قابل توجهی از آن نیز در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه بخشی از آزادسازی فضاهای ورزشی صورت گرفته و بخشی نیز در حال انجام است، اظهار کرد: پیرو عملیاتی‌سازی این طرح، سالن‌ها و زمین‌های ورزشی در دو روز پایان هفته به دانش‌آموزان و والدین آنها اختصاص می‌یابد، در این طرح به افزایش تعاملات خانوادگی نیز توجه شده است، تمام این موضوعات حاکی از آن است که باید به سمت نشاط و شادابی حرکت کنیم چرا که زمینه بروز بسیاری از امور خوب است که اگر انجام نشود، منجر به اتفاقات بسیار بد خواهد شد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: توجه به تفریح و نشاط و حقوق شهروندی بخش مهمی از رسالت‌های شهرداری است، بدین معنا که شهروندان بتوانند از امکانات گردشگری به صورت آسان‌تر و مناسب‌تر بهره‌مند شوند و رویکرد شهرداری در دوره جدید، رویکرد فرهنگی شایسته اصفهان است.

وی افزود: به دنبال همه‌گیری ویروس کرونا و حذف اردوهای دانش‌آموزی، بلوغ اجتماعی دانش‌آموزان کاهش یافت؛ چراکه از نظر ما، اردو نوعی آموزش است به همین سبب توجه به اردو به عنوان عامل اصلی بلوغ اجتماعی قابل توجه و اهمیت است، در همین راستا معتقدیم انعقاد تفاهم‌نامه بین آموزش و پرورش و شرکت توسعه سیاحتی سپاهان می‌تواند برای طرفین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد.

کد خبر 629667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.