عزم مینیاپولیس برای افزایش نشاط شهری و رونق اقتصادی

مدیران مینیاپولیس، واقع در ایالت مینه‌سوتا در آمریکا، به ایجاد گروه‌هایی برای نوسازی فضاهای مقابل فروشگاه‌ها پرداخته‌اند تا از این طریق، نشاط را برای مرکز شهر به ارمغان بیاورند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران در شهرهای سراسر آمریکا نظیر دنور، سان‌فرانسیسکو و مینیاپولیس به دنبال گرایش روزافزون مردم به دورکاری و به دنبال آن، کاهش نشاط شهروندی عزم خود را جزم کرده‌اند به زیباسازی مراکز شهری، به‌ویژه مناطق تجاری بپردازند تا افراد بیشتری را به حضور در آن‌ها سوق دهند. در این رابطه، برنامه‌ریزان مینیاپولیس نیز به ایجاد گروه‌هایی پرداخته‌اند که قرار است فضاهای مقابل فروشگاه‌های سراسر شهر را نوسازی کنند و به واسطه جذب مردم به تردد در فضاهای اطراف آن‌ها، نه‌تنها نشاط شهروندی را افزایش دهند، بلکه به رونق اقتصادی شهر نیز کمک کنند.

بیش از ۲۰ صاحب کسب‌وکار، کارکنان مراکز غیردولتی، کارمندان رسمی، اعضای شورای شهر و متخصصان املاک در پیاده‌سازی پروژه جدید شریک شده‌اند و با یکدیگر گروه‌هایی تشکیل داده‌اند که قرار است از اوایل فصل بهار به ارائه ایده‌ها و کمک‌های مالی خود برای بهبود فضاهای مقابل فروشگاه‌ها بپردازند. قرار است داده‌هایی در سطح ملی در اختیار این گروه‌ها قرار بگیرد تا این افراد از طریق تجزیه و تحلیل آن‌ها بهترین رویکردها را برای بهبود وضعیت بازار املاک و نوسازی فضاهای تجاری ارائه دهند.

عزم مینیاپولیس برای افزایش نشاط شهری و رونق اقتصادی

مدیران مینیاپولیس ادعا کرده‌اند که نوسازی فضاهای مقابل مراکز تجاری طی سال‌های گذشته در اولویت برنامه‌های آن‌ها قرار داشته است، با این حال کاهش حضور مردم در آن‌ها به دنبال افزایش فعالیت کسب‌وکارهای اینترنتی، زیباسازی این مکان‌ها را از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار کرده است.

گروه‌های فعال مینیاپولیس در نظر دارند اقداماتی نیز برای آگاه‌سازی مردم از اهمیت خرید از فروشگاه‌های سراسر شهر و نقش آن بر رونق اقتصادی و نشاط شهروندی اعمال کنند. از دیگر اقداماتی که قرار است در مینیاپولیس برای جذب مردم به حضور در مراکز فروش شهری انجام شود می‌توان به گسترش پیاده‌راه‌ها اشاره کرد تا به افزایش ایمنی عابران حین بازدید از فروشگاه‌ها کمک کند و تجربه‌ای شیرین از حضور در بیرون از منزل را برای آن‌ها به ارمغان بیاورد.

کد خبر 629659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.