طرح جامع استفاده از پساب برای کشتارگاه صنعتی اراک

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه طرح جامع کشتارگاه صنعتی و استفاده از پساب آن برای فضای سبز در دستور کار قرار دارد، گفت: پساب این کشتارگاه و کود حاصل از فضولات موجود در محیط پیرامونی آن، برای استفاده در فضای سبز مورد آزمایش قرار گرفته است.

حسن قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: کشتارگاه صنعتی اراک تاکنون معضلات بسیاری داشته و ساماندهی آن روندی طولانی را طی کرده است و بسیاری از این مشکلات به همت تعاونی قصابان، فروشندگان گوشت و همکاری شهرداری به عنوان یک دستگاه ناظر بر این امور در حال رفع است.

وی هدف از پرداختن به این موضع را ارتقای سطح رضایتمندی شهروندان دانست و ادامه داد: یکی از مشکلاتی که نارضایتی شهروندان را به همراه داشت، رهاسازی پساب شهرداری و بوی بد ناشی از آن بود که به همت شهرداری این مشکل برطرف شده است و طرح جامع کشتارگاه صنعتی و استفاده از پساب آن برای فضای سبز در دستور کار قرار دارد، همچنین استفاده از فضولات کشتارگاه به عنوان کود در فضای سبز نیز در دست بررسی و مطالعه است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اراک خاطرنشان کرد: همچنین در نظر داریم روشنایی بلوار ورودی کشتارگاه صنعتی را به کمک دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله اداره کل توزیع برق تأمین کنیم تا این محدوده از نظر ظاهری و زیست‌محیطی چهره بدی نداشته باشد و به شکل مناسب به خدمت‌رسانی بپردازد.

وی گفت: از دیگر مشکلاتی که در کشتارگاه صنعتی وجود دارد، مربوط به فرایند بسته‌بندی گوشت است که در صورت تمایل شهروندان به همکاری در این زمینه، شورای اسلامی شهر آمادگی لازم برای این موضوع و رفع چالش‌ها را دارد.

کد خبر 629631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.