نتانیاهو نمی‌تواند جبهه مقاومت را شکست دهد

جنبش مجاهدین و کمیته‌های مقاومت با صدور بیانیه‌های جداگانه به مناسبت چهاردهمین سالگرد تجاوز اسرائیل به نوار غزه در سال ۲۰۰۸، اعلام کردند: دولت نتانیاهو هم مانند اسلاف خود در دهه‌های گذشته، در شکست دادن جبهه مقاومت ناکام خواهد ماند.

به گزارش ایمنا، عبداللطیف القانوع سخنگوی حماس، در بیانیه‌ای به این مناسبت اعلام کرد: آنچنان که سردمداران جنایتکار رژیم اشغالگر قدس، از زمان نبرد الفرقان تاکنون دراین مسیر موفقیتی کسب نکرده‌اند، مدعیان افراطی دولت فاشیستی نتانیاهو نیز قادر به محقق کردن اهداف مدنظر خود در آن، نخواهند شد.

وی افزود: همانطور که ایهود اولمرت و زیپی لیونی شکست خورده و از عرصه قدرت برافتادند؛ ایتمار بن گویر و نتانیاهو و همدستان آنها در تشکیلات جدید رژیم نیز ساقط خواهند شد.

القانوع افزود: نبرد الفرقان علیه تجاوز به غزه در سال ۲۰۰۸ اهداف اشغالگران را نقش بر آب کرد و رویاهای این رژیم برای شکست و ازبین بردن مقاومت را بر باد داد.

محمد البریم، مسئول دفتر رسانه‌ای کمیته‌های مقاومت فلسطین نیز گفت: نبرد الفرقان نقطه عطف مهمی در تاریخ مبارزه با دشمن صهیونیستی خواهد بود، این نبرد توهم از بین بردن مقاومت را برای صهیونیست‌ها از بین برد و در عین حال مرحله جدیدی از مقاومت را پایه ریزی کرد.

البریم تاکید کرد: تشکیل دولت جدید افراطی رژیم صهیونیستی باید مبنای وحدت مردم فلسطین در مسیر اجرای یک برنامه سیاسی برای مقاومت و درهم شکستن همه توافق‌های امضا شده با این رژیم اشغالگر باشد.

بیانیه جنبش مجاهدین فلسطین نیزحاکی است: اعلام تشکیل دولت افراطی اسرائیل لزوم فشرده‌تر شدن صفوف نیروهای مقاومت برای مقابله با تروریسم و افراط گرایی را دو چندان می‌کند.

وی افزود: نیروی مقاومت فلسطین در جریان نبرد ۲۰۰۸ توانست قدرت بازدارندگی خود را بر دشمن صهیونیستی تحمیل کرده و در صف اول مقابله با برنامه‌های رژیم اشغالگر برای از بین بردن مقاومت و توان تسلیحاتی آن قرار داشت.

وی تاکید کرد: آنچه می‌تواند معادلات سیاسی را جابجا کند قدرت میدان است نه طرح‌ها و برنامه‌های سازش و تسلیم.

در ۲۷ دسامبر ۲۰۰۸، رژیم صهیونیستی عملیات نظامی گسترده‌ای را در نوار غزه آغاز کرد که با حمله ناگهانی ده‌ها هواپیمای جنگی به مقرهای دولتی و امنیتی جنبش حماس، آغاز شد.

در نتیجه تجاوز این رژیم به نوار غزه در سال ۲۰۰۸، یک هزار و ۴۳۶ فلسطینی از جمله ۴۱۰ کودک، ۱۰۴ زن و ۱۰۰ سالمند کشته و بیش از پنج هزار و ۴۰۰ نفر دیگر زخمی شدند که نیمی از این افراد کودک بودند. همچنین ۱۳ اسرائیلی در نتیجه صدها راکت شلیک شده توسط گروه‌های فلسطینی کشته و ۳۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

کد خبر 629602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.