هلندی‌ها به آینده امید ندارند!

نتایج برگرفته از نظرسنجی اداره آمار هلند نشان می‌دهد که اکثر جمعیت هلند نسبت به آینده جامعه بدبین هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتایج نظرسنجی اداره آمار هلند بر جمعیت بالای ۱۵ سال نشان می‌دهد که ۵۷ درصد افراد ظاهراً معتقدند که اوضاع در کشور در جهت اشتباه پیش می‌رود که این میزان یک افزایش قابل‌توجه در مقایسه با آخرین باری است که یک نظرسنجی مشابه انجام شد. دیدگاه‌های بدبینانه درباره آینده جامعه در هلند از ۳۸ درصد در سال ۲۰۱۸ به ۵۷ درصد در سال گذشته افزایش یافته است.

در این نظرسنجی از شرکت کنندگان تنها یک سوال ساده پرسیده شد: «به نظر شما اوضاع در هلند به طور کلی چگونه پیش می‌رود» و ۵۷.۴ درصد از افراد پاسخ دادند که همه چیز در جهت اشتباه پیش می‌رود (در مقایسه با ۳۸ درصد در سال ۲۰۱۸).

علاوه بر این، ۴۴ درصد موافق بودند که برای اکثر مردم، زندگی به جای بهتر شدن بدتر می‌شود؛ در سال ۲۰۱۸، این عدد ۳۵ درصد بود. در نهایت، ۳۹ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی با این جمله مخالف بودند که «آینده همان‌طور است که اوضاع اکنون امیدوارکننده پیش می‌رود»، در حالی که این رقم در سال ۲۰۱۸ فقط ۲۶ درصد بود.

به طور کلی، نسبت به سال ۲۰۱۸، بدبینی در کل جامعه گسترده‌تر شده است. با این حال، افراد مسن به طور کلی بدبین‌تر از جوانان بودند.

هلندی‌ها به آینده امید ندارند!

نتایج نشان می‌دهد که ۳۶ درصد از افراد ۱۵ تا ۲۴ ساله بر این باور بودند که زندگی به جای بهتر شدن بدتر می‌شود. در میان افراد بالای ۷۵ سال، این رقم به ۵۳ درصد افزایش می‌یابد.

علاوه بر این، ۵۰ درصد از افرادی که در جوان‌ترین گروه سنی قرار دارند، اعلام کرده‌اند که اوضاع در هلند در جهت اشتباه پیش می‌رود، در حالی که این رقم در میان مسن‌ترین افراد ۶۲ درصد است.

جدا از سن، به نظر می‌رسد یکی دیگر از پیش‌بینی‌کننده‌های بدبینی، تحصیلات باشد که در میان افرادی که بالاترین سطح تحصیلات را دارند، بیشتر وجود داشت. به طور خاص، تنها ۳۲ درصد از افراد دارای تحصیلات عالی در سال ۲۰۱۸ موافق بودند که همه چیز در جهت اشتباه پیش می‌رود، در حالی که در سال ۲۰۲۱ این تعداد به ۵۶ درصد افزایش یافت. در میان جمعیتی با پایین‌ترین سطح تحصیلات، افزایش بدبینی کمتر قابل مشاهده بود.

این نظرسنجی توضیحی درباره دلایل این نتایج ارائه نمی‌دهد، اما به جرأت می‌توان گفت که همه‌گیری کووید -۱۹ که دقیقاً بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ رخ داد تأثیر خود را بر نگرش‌های مردم گذاشته است.

کد خبر 629571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.