اهمیت آبرسانی پوست در فصل زمستان/ سرما پوست را زمخت می‌کند

آبرسانی پوست در فصل‌های سرد، به‌ویژه زمستان از اهمیت بالایی برخوردار است، چراکه سرما باعث زمخت شدن پوست می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیشتر افرادی که به زیبایی پوست خود اهمیت می‌دهند، بر استفاده از ضدآفتاب‌های مناسب در فصل‌های گرم متمرکز می‌شوند؛ این در حالی است که سرمای زمستان می‌تواند اثراتی بسیار مخرب‌تر از نور خورشید بر پوست بر جای بگذارد.

درواقع، سرما باعث از دست رفتن آب در زیر پوست می‌شود که همین امر سفت و پیر شدن آن را به دنبال دارد، به همین دلیل بسیاری از متخصصان پوست در فصل زمستان، تجویز آبرسان‌ها را برای مراجعه‌کنندگان خود به طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهند. استفاده از آب‌رسان حداقل دو بار در روز طی فصل‌های سرد سال، پیشنهاد بیشتر متخصصان پوست است.

گروهی از متخصصان پوست در دانشکده پزشکی بیلور در هیوستون آمریکا نکاتی را برای بازگرداندن آب از دست رفته به پوست در فصول سرد پیشنهاد کرده‌اند که در ادامه می‌خوانید:

استفاده از کرم یا پماد آب‌رسان می‌تواند نتایج مطلوب‌تری از لوسیون‌ها داشته باشد. اگرچه لوسیون‌ها دارای حجم بالایی از محتویات بر پایه آب است با این حال نمی‌تواند از خشکی پوست ناشی از سرما پیشگیری کند. به همین دلیل، پس از دوش گرفتن یا بیرون رفتن از منزل، استفاده از کرم‌ها می‌تواند بیشترین اثربخشی را در جبران آب از دست رفته پوست ایفا کند.

استعمال آب ولرم به جای آب داغ برای دوش گرفتن بسیار برای پوست مفید است، همچنین محدود کردن مدت زمان شست‌وشو به پنج تا ۱۰ دقیقه اهمیت ویژه‌ای دارد.

استفاده از دستگاه‌های بخور سرد یا گرم برای تأمین رطوبت منزل می‌تواند پیامدهای مثبت بسیاری برای آبرسانی پوست در فصول سرد به دنبال داشته باشد که البته نظافت این دستگاه‌ها نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

هنگام مواجهه با باد یا سرمای زیاد، استفاده از لباس‌های مناسب برای پوشاندن پوست پیشنهاد شده است.

استفاده از کرم‌های دارای اوره، اسید لاکتیک، آمونیوم لاکتات و آلفا هیدروکسی اسید می‌تواند برای رفع زبری ناشی از سرما و کم‌آبی پوست بسیار مفید باشد.

کد خبر 629570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.