کاهش اثرات دیابت بارداری با نوشیدن قهوه پس از زایمان

تحقیقات جدید حاکی از آن است که نوشیدن قهوه می‌تواند احتمال ابتلا به دیابت نوع دو را کاهش دهد و مصرف این نوشیدنی در به حداقل رساندن اثرات دیابت بارداری پس از زایمان نیز اثربخش است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محققان مرکز جهانی سلامت زنان آسیایی در دانشگاه ملی سنگاپور به‌تازگی و پس از انجام مطالعات متعدد به این نتیجه رسیده‌اند، زنانی که طی دوران بارداری خود دیابت را تجربه می‌کنند، ۱۰ برابر بیش از سایر زنان در معرض ابتلاء به دیابت نوع دو هستند.

این دانشمندان استدلال کرده‌اند که نوشیدن قهوه پرکافئین با یک برنامه منظم (یعنی دو تا پنج فنجان در روز و بدون شکر) می‌تواند یک زندگی سالم را برای بسیاری از افراد به ارمغان بیاورد که به‌ویژه زنان با ابتلاء به دیابت بارداری پس از زایمان خود بیشترین بهره را از این نوشیدنی مفید خواهند برد.

پیش از این نیز تحقیقاتی در زمینه تأثیر قهوه بر سلامت انسان انجام شده بود و حاکی از آن بود که تأثیرات مثبت تنها محدود به قهوه‌های کافئین‌دار طبیعی می‌شود و سایر انواع قهوه‌های مصنوعی یا با ترکیبات قند دار از این امر مستثنی است.

محققان دانشگاه ملی استرالیا به منظور اثبات فرضیه خود به مطالعه بیش از چهار هزار و ۵۰۰ زن پرداختند که طی ۲۵ سال گذشته و در دوران بارداری خود دیابت را تجربه کرده بودند. بیشتر زنان مورد مطالعه را نژاد سفیدپوست تشکیل می‌داد، با این حال برخی از زنان نیز از سایر نژادها بودند که نتیجه آزمایش میان آن‌ها مشابه بود.

در این راستا، زنان مبتلا به دیابت بارداری که پس از زایمان خود روزانه به‌طورمیانگین چهار فنجان قهوه کافئین‌دار نوشیده بودند، به میزان ۵۳ درصد کمتر از سایر زنان، ابتلاء به دیابت نوع دوم را تجربه کرده بودند.

این در حالی است که زنانی که پس از زایمان خود روزانه دو تا سه فنجان قهوه کافئین‌دار نوشیده بودند به میزان ۱۷ درصد کمتر به دیابت نوع دو و زنانی که روزانه یک فنجان نوشیده بودند، ۱۰ درصد کمتر به این بیماری مبتلا شده بودند.

محققان متوجه کمترین اثرات ناشی از نوشیدن قهوه بدون کافئین بر ابتلاء به دیابت نوع دو شدند؛ البته نتیجه تحقیقات نشان داد که تعداد بسیار کمی از زنانی که طی دوران بارداری خود به دیابت مبتلا شده بودند، پس از زایمان قهوه بدون کافئین نوشیده بودند.

کد خبر 629561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.