جاودانگی مهدی طارمی در فوتبال اروپا+عکس

عملکرد خیره‌کننده مهدی طارمی در سال ۲۰۲۲ علاوه‌بر قرار دادن وی در جمع برترین‌های سال، تمجید فوتبال‌دوستان و رسانه‌های اروپایی را به‌همراه داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی طارمی ستاره ایرانی پورتو با درخشش در سال ۲۰۲۲ توانست برای سومین‌سال متوالی در جمع پنج بازیکن برتر قاره اروپا از حیث بازیکنانی که بیشترین گل و پاس‌گل را در یک‌سال به ثبت رسانده‌اند قرار بگیرد.

روز گذشته نشریه رکورد پرتغال گزارش داد که طارمی سالی فراموش نشدنی را سپری کرده و از وی بابت عملکرد خیره‌کننده‌اش تمجید کرد؛ طبق آمار کیلیان امباپه، لیونل مسی، رابرت لواندوفسکی، کریستوف انکونکو و مهدی طارمی در جمع مؤثرترین بازیکنان سال ۲۰۲۲ شناخته شدند.

گفتنی است مهدی طارمی فصل گذشته در لیگ‌برتر پرتغال به‌عنوان بهترین گل‌ساز شناخته شد و پس از داروین نونیز دومین گلزن برتر این رقابت‌ها نام گرفت.

امروز هم روزنامه «اوجوگو» پرتغال درباره موفقیت‌های طارمی در سال جاری میلادی تیتر زد: آتش‌بازی طارمی در اروپا.

جاودانگی مهدی طارمی در فوتبال اروپا+عکس

اوجوگو در ادامه نوشت: مهاجم ایرانی سال ۲۰۲۲ را در جایگاه بازیکنانی به پایان می‌رساند که بالاترین تأثیر را در گلزنی داشتند. تنها امباپه از پاری‌سن‌ژرمن و انکونکو از لایپزیش رکورد بهتری نسبت به مهاجم ایرانی پورتو دارند.

طارمی در ۱۳ بازی خود برای پورتو در لیگ‌برتر پرتغال (فصل جاری) شش‌بار موفق به گلزنی شده و پنج پاس‌گل هم به هم‌تیمی‌هاش داده است؛ ستاره ۳۰ ساله ایرانی در پنج بازی پورتو در مرحله گروهی لیگ‌قهرمانان اروپا نیز پنج‌بار موفق به گلزنی شد و دو پاس‌گل به‌ثبت رساند.

کد خبر 629553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.