تداوم روند نزولی بازار

در بازار رمزارزهای امروز بیت کوین افت ۱.۶۷ درصدی داشت و وضعیت تکنیکالی آن تغییری نداشته است، اتریوم افت ۱.۹۵ درصدی را داشت و در سطح یک هزار ۲۰۰ دلار در حال نوسان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها در سال جاری با مخاطرات جدیدی روبروی شد از ورشکستگی لونا و اف تی ایکس گرفته تا حمله هکری به سامانه‌های زیر ساختی، در سال ۲۰۲۲ درآمد هکرهای صنعت ارزهای دیجیتال به ۴.۳ میلیارد دلار رسید درآمد این هکرها نسبت به سال ۲۰۲۱ حدود ۳۷ درصد رشد کرده است.

تحلیلگران تخمین زده‌اند که کلاهبرداران و هکرها در هر ساعت ۱۵ کلاهبرداری مرتبط با ارزهای دیجیتال را راه‌اندازی می‌کنند. بزرگترین هک سال گذشته، هک شبکه رونین (Ronin) بود و طی آن بیش از ۶۰۰ میلیون دلار به سرقت رفت. پیش بینی می‌شود روند بازار رمزارزها در طی هفته آینده نیز وضعیت مشابهی را داشته باشد.

آخرین تحولات قیمتی رمزارزهای برتر بازار

بیت‌کوین (BTC): ۱۶ هزار ۶۱۳ دلار

تغییرات: افت ۱.۴۷ درصدی

اتریوم (ETH): یک هزار ۱۹۵ دلار

تغییرات: افت ۱.۹۵ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۲۴۴ دلار و ۵۹ سنت

تغییرات: افت ۲.۶۸ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۳۵۸ دلار

تغییرات: رشد ۰.۲۷ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۰۷۱۳ دلار

تغییرات: افت ۴.۸۹ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۲۵۵ دلار

تغییرات: افت ۲.۶۸ درصدی

پالیگان (Polygon): ۷۹۱ سنت

تغییرات: افت ۳.۶۸ درصدی

پولکادات (DOT): ۴ دلار و ۴ سنت

تغییرات: افت ۱.۱۹ درصدی

سولانا (SOL): ۱۰ دلار و ۶۷۵ سنت

تغییرات: افت ۴.۴۷ درصدی

ترون (TRON): ۰.۰۵۴۷ دلار

تغییرات: افت ۰.۰۵ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۱۱ دلار و ۱۸ سنت

تغییرات: افت ۴.۵ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

تداوم روند نزولی بازار

حمایت: ۱۵ هزار ۲۴۳ دلار، سقف کانال نزولی

مقاومت: ۱۸ هزار ۹۵۷ دلار

پیش بینی: بازار رمزارزها مدت هاست که دچار یک روند خنثی و کم جان شده است، با وجود عبور بیت کوین از سطح مقاومی مهم خود همچنان روند مناسب نیست پیش بینی می‌شود روند بازار رمز ارزها کماکان به صورت خنثی باقی بماند.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

دامیننس بیت کوین: ۴۲.۰۵ درصد

دامیننس اتریوم: ۱۹.۲۳ درصد

تداوم روند نزولی بازار

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است)

ارزش بازار رمزارزها در مقابل حوزه دیفای

ارزش بازار رمزارزها: ۷۳۰ میلیارد ۹۵۶ میلیون دلار

ارزش بازار حوزه دیفای: ۳۱ میلیارد ۶۰۲ میلیون دلار

تداوم روند نزولی بازار

شاخص ترس و طمع

قرارگیری در سطح ۲۸ واحد و در محدوده ترس

تداوم روند نزولی بازار

سخت‌گیری‌های بیشتری در انتظار صنعت ارزهای دیجیتال است

گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، اعلام کرده است که با فروپاشی صرافی اف‌تی‌ایکس (FTX) این سازمان قصد دارد از سخت‌گیری بیشتری استفاده کند و به سراغ تمام شرکت‌هایی برود که قوانین آن را رعایت نمی‌کند. او باور دارد چنین شرکت‌هایی مثل کازینوها هستند. گنسلر تأکید کرده است که اثبات ذخایر صرافی‌های ارز دیجیتال معنایی ندارد، زیرا بر اساس استانداردهای آمریکا نوشته نشده است.

کشور پالائو قصد دارد با مشارکت ریپل استیبل کوین ملی خود را راه‌اندازی کند

سورانجل ویپس (Surangel Whipps)، رئیس‌جمهور کشور پالائو، اعلام کرده است که این کشور قصد دارد استیبل کوین ملی خود را به‌زودی با مشارکت ریپل راه‌اندازی کند تا پرداخت‌های دیجیتالی آسان‌تر و ایمن‌تری را ایجاد نماید. شایان ذکر است که پالائو بانک مرکزی تثبیت‌شده‌ای ندارد و از دلار آمریکا به‌عنوان پول رسمی خود استفاده می‌کند.

ویپس گفته است که این کشور می‌خواهد از طریق دنیای دیجیتال اقتصاد خود را متنوع کند و افراد برجسته‌ای مثل ژانگ پنگ ژائو و ویتالیک بوترین به برنامه هویت دیجیتال آن علاقه نشان داده‌اند. این برنامه به افراد اجازه می‌دهد تا از طریق یک فرایند مجازی، هویت دیجیتالی خود را از پالائو دریافت کنند.

نقشه بازار

تداوم روند نزولی بازار

کد خبر 629544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.